Szerző: Habók Lilla

2017. november 17. 14:36

IDC: Már zsugorodik az IT outsourcing

Még mindig a digitalizáció és a felhőalapú szolgáltatások iránti kereslet húzza az IT és üzleti szolgáltatások piacát az IDC vonatkozó jelentése szerint. Jövőre már a teljes éves bevétel elérheti az egy billió dollárt a teljes piacon.

Összesen 475 milliárd dollárt költöttek IT és üzleti szolgáltatásra a vállalatok 2017 első felében világszinten az IDC félévente megjelenő Services Tracker jelentése szerint, ami 4 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyi eredményhez képest. A szolgáltatásokra szánt összegeknek a kétharmadát az IT-költés adta, viszont az üzleti szolgáltatások piaca a teljes piachoz képest gyorsabban, 6 százalékkal növekedett évről-évre. Az IT szolgáltatások területén leginkább a technológiai kiszervezésre és projektalapú szolgáltatásokra költöttek a cégek, mint például alkalmazásfejlesztésre, rendszer- és hálózati implementációra. Eközben az üzleti szolgáltatásokból származó kiadás főként az üzleti folyamatok kiszervezésére és az üzleti tanácsadásra vonatkozott.

Összesen 14 piacot különböztetett meg az IDC, amelyek meghatározták a végfelhasználók költéseit, illetve a beszállítók bevételét, amelyet az üzleti folyamatok kiszervezése vezetett az idei év első felében 92,9 milliárd dollárral. Második helyen a rendszerintegráció végzett 62,1 milliárd dollárral. A harmadik helyen pedig az üzleti tanácsadás szerepel, amelyet az IT kiszervezés, a szoftvertelepítési és támogatói szolgáltatások követnek. A területek közül a leggyorsabban a vizsgált időszakban az infrastruktúra szolgáltatások (9,8 százalékkal) és az üzleti tanácsadás (8,2 százalékkal) növekedett, egyedül az IT kiszervezés területén csökkent a bevétel 2017 első félévében.

IDC_szolgaltatas_piac_2017H1

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Földrajzi eloszlás szerint Amerikában költöttek a vállalatok a legtöbbet a szolgáltatási piacon, a 249 milliárd dollár 4,6 százalékos növekedésnek felel meg - ebből 217 milliárd dollárt az Egyesült Államok költései tesznek ki. Az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régió 3,3 százalékos növekedéssel 145 milliárd dollárt költött a szolgáltatásokra, míg az ázsiai és csendes-óceáni régió 3,7 százalékos növekedéssel 81,3 milliárd dollárt. Mindössze két területen volt csökkenés tapasztalható az év első felében a korábbiakhoz képest, Japánban és Közel-Keleten.

A szolgáltatási piac folyamatos növekedését nagyrészt a digitális megoldások iránti igénytől és felhőalapú szolgáltatásoktól függ, amelyek várhatóan idén meghaladják majd a 100 milliárd dolláros értéket - tette hozzá Lisa Nagamine, az IDC Worldwide Semiannual Services Tracker kutatási vezetője. Az adatok alapján az elemzők úgy gondolják, 2018-ban a teljes szolgáltatói piac már el fogja érni az egy billió dollárt.

Metodológia

Az IDC Tracker több mint 100 országban vizsgálja a technológiai piac nagyságát, beszállítói megoszlását, és készít előrejelzéseket. A vizsgálat helyi, regionális és világszintű adatokat egyaránt feldolgoz, magába foglal többek közt országokon belüli beszállítói interjúkat, szállítói útmutatókat, megbeszélések adatait, import nyilvántartásokat, alkatrészszolgáltatókról szóló visszajelzéseket, szállítói közleményeket és nyilvános pénzügyi jelentések adatait.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról