Szerző: Habók Lilla

2017. augusztus 2. 17:26

Elérte a 310 km/h sebességet a Hyperloop One kapszulája

Még csak idén kezdődtek az éles tesztek a nevadai sivatagban, de a Hyperloop One közlekedést megreformálni szándékozó szerelvénye máris rekorderedményeket mutat. Igaz, eddig még csak az 500 méteres tesztszakaszon.

Újabb mérföldkőhöz érkezett Elon Musk által megálmodott vákuumcsatornában közlekedő szupergyors mágneses szállítási technológia. Az XP-1 kapszula a nevadai Hyperloop One tesztpálya 500 méteres szakaszán elérte a 310 km/h sebességet július 29-én, amellyel megdöntött minden eddig mért eredményt, beleértve a SpaceX tervezőversenyén résztvevő kutatócsoportok mutatóit - írja a cég közleménye. A Hyperloop One távlati célja a távolsági közlekedés teljes megreformálása, amelyet már 2013 óta terveznek a fejlesztésben résztvevő mérnökök.

A nevadai sivatagban idén márciusban készült el a DevLoop tesztpálya, az eredetileg tervezett háromezer méteres táv helyett mindössze ötszáz méteren. Májusban a Hyperloop One már beszámolt az első tesztfázis eredményeiről, melynek során 110 km/h sebességet sikerült elérni és tartani egy száz méteres szakaszon, 30 méteres gyorsulási szakaszt követően. A most bejelentett, második fázist lezáró tesztek már sokkal impozánsabbak az a pár hónappal ezelőtti mutatóknál - a fél kilométeres távon a kapszula 300 méteren gyorsult fel 310 km/h sebességre, mielőtt fékezett és megállt volna a pálya végén. Eközben a mérnökök a rendszer minden elemét sikeresen tesztelték, úgy mint a nagy hatékonyságú elektromos motort, a vezérlést, az elektronikát, a mágneses lebegést és irányítást, a kapszula felfüggesztését, valamint a vákuumrendszert.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

"Bizonyítottuk, hogy a technológia működik, és készen állunk arra, hogy megbeszéléseket folytassunk a partnereinkkel, a vásárlóinkkal és a kormányzatokkal szerte a világon a Hyperloop technológia kereskedelmi forgalomba hozatalával kapcsolatban. Izgatottak vagyunk az eddigi fogadtatás és a pozitív kilátások miatt, amellyel a világ különböző részeiről megkerestek minket a kormányzatok, hogy segítsünk nekik megoldani a tömegközlekedést és az infrastrukturális kihívásokat." - tette hozzá Rob Lloyd, a Hyperloop One vezérigazgatója.

A tervek közül már eddig is kiderült néhány, amelyben a Hyperloop technológiát tömegközeledéshez vagy szállítmányozáshoz használnák. Tesztkörülmények között a következő fázis a 400 km/h sebesség elérése lesz, de a tervezett Abu-Dzabi és Dubaj közötti útszakasz 12 perces megtételéhez nagyjából 800 km/h sebességre lenne szükség a TechCrunch számítása szerint. További tervek között szerepel Moszkva metróhálózatának felváltása a Hyperloop technológiával, az Egyesült Államokon belül pedig már 11 lehetséges útvonalat közölt korábban a cég, de megvalósíthatósági tanulmányokat végez Európán belül például Svájcban, továbbá Norvégia és Svédország kikötői közelében is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról