Szerző: Habók Lilla

2017. július 19. 11:16

Csevegőappon dolgozik az Amazon (Frissítve)

Néhány felhasználónak elküldött kérdőívből derül ki, hogy az Amazon olyan csevegőalkalmazáson dolgozik, amellyel például a WhatsAppnak vagy a Messengernek próbálna konkurenciát jelenteni, vagy legalább a vásárlóit a saját szolgáltatásain belül tartani.

Saját csevegőalkalmazáson dolgozik Anytime néven az Amazon, derült ki az AFTV News híradásából. Az online kereskedelmi óriás egy olyan kérdőívet küldött ki felhasználóinak, amelyben egy üzenetküldő alkalmazás lehetséges funkcióiról érdeklődik, de konkrétumot nem közölt a cég az appal kapcsolatban. Úgy tűnik, hogy a szolgáltatás használható lenne asztali változatban és különböző mobil eszközökkel, a csevegés pedig titkosított lenne.

A kérdőív alapján az Anytime alkalmazásban a fő hangsúly az üzenetküldés kapná, de emellett más közösségi funkciókkal is rendelkezne a szolgáltatás. Az írásbeli csevegésen kívül része lenne a hang- és videóhívás, a fotómegosztás, valamint a Snapchat és a Facebook Messenger megoldásaihoz hasonlóan a fotós és videós filterek alkalmazása, a matricák, a gifek, a beépített játékok és a másik felhasználó megszólítása @ jellel. A nyilvánosságra került szöveg szerint ehhez nincs szükség például az ismerős telefonszámára, hanem csak a nevére, de hogy milyen formában jelennének meg egymásnak az ismerősök, az nem derül ki.

Ezenkívül a kereskedőcég a saját fő profilját is kihasználná, és ez jelentené számára a fő értéket is, hogy a felhasználók az appon keresztül más cégekkel is felvehetik a kapcsolatot, audio- és videohívást kezdeményezhetnek annak érdekében, hogy érdeklődjenek vagy konkrétan terméket rendeljenek, esetleg lefoglaljanak egy szolgáltatást. A konkrét funkciók feltérképezését a szóban forgó kérdőívvel végezte a cég, tehát közel sem biztos, hogy minden megvalósul - bár az AFTV-nek nyilatkozó felhasználó szerint a leírások alapján a termék többé-kevésbé késznek tűnik.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Már korábban is próbálkozott az Amazon az üzenetküldő rendszerek területén, februárban jelentette be a Skype for Business vagy a Cisco-féle WebEx konkurenseként induló Chime szolgáltatást, amely a vállalati felhasználóknak kínál lehetőséget videokonferenciákhoz, illetve képernyő- és fájlmegosztáshoz. Ennek a megoldásnak a Basic verziója ingyenes, amelyben két felhasználó intézhet hívásokat, a Plus csomagban vehető igénybe a képernyőmegosztás és távoli asztalkezelés felhasználónként havi 2,5 dollárért, a Pro opcióban pedig már akár száz ember is részt vehet és rögzítheti a konferenciákat havi 15 dollárért. Ezenkívül a vállalat az Echo Show kapcsán is bejelentette az Alexa Calling videóhívásokat bonyolító szolgáltatást.

Elképzelhető, hogy az Anytime a Chime backendjét és technológiáját használná, viszont az eddigi információk szerint ez ingyenes lesz. Ebben az esetben az Amazon valószínűleg azt a monetizációs elvet követné, amelyet például a Messenger is használ a hirdetésekkel és a felületre beengedett cégekkel kapcsolatban. A megjelenés időpontjáról egyelőre azonban semmit nem lehet tudni.

Frissítés: Elrajtolt az Amazon Spark

Ma hivatalosan is megjelentette az Amazon a Spark szolgáltatást, amely a termékek böngészését segíti az Instagram megjelenéséhez hasonló felületen - írja a TechCrunch. Ha a Spark-használó rákattint egy képre, akkor meg is vásárolhatja azt az Amazon webáruházából, ezért a szolgáltatás a Pinteresthez is hasonlítható, de azzal ellentétben inkább üzenőfalszerű formában jelenik meg.

Regisztráció után a Spark-használóknak legalább öt olyan kategóriát kell kiválasztaniuk a felsoroltakból, amilyen terméket szeretnének megvásárolni vagy csak érdeklődnek iránta. A rendszer ez alapján jeleníti meg a termékek fotóiból álló hírfolyamot, például könyveket, technológiai cikkeket, IoT eszközöket és minden olyan kategóriát, amely az Amazonnál elérhető. Még inkább az Instagramhoz teszi hasonlóvá a megoldást, hogy a felhasználók összeállíthatnak történeteket is a nekik tetsző termékek képeiből, amelyre az ismerőseik a "smiles" reakciógombbal válaszolhatnak, a "like" vagy a "kedvenc" gombok szinonimájaként.


A funkciót egyelőre csak az Egyesült Államokban jelentette meg a vállalat, és csak az Amazon iPhone alkalmazás részeként - az előzetes várakozással ellentétben asztali verzió és Android változat nem készült, és ennek megjelenésével kapcsolatban nem közölt a cég időpontot. Ráadásul csak az Amazon Prime tagjai használhatják a rendszert teljes körűen, a többi felhasználó mindössze a hírfolyamot böngészheti, de nem tud közzétenni vagy hozzászólni a képekhez.

A Spark szolgáltatásai nem teljesen fedik le azt a funkcionalitást, amelyekre az Anytime kapcsán következtetni lehetett, de az látszik, hogy az alkalmazáson még folyamatosan dolgoznak a fejlesztők - akár a kérdőíves felmérés eredményei kapcsán felmerülő legfontosabb funkciókat is beilleszthetik később. Például július 30-tól a felhasználók a korábbi termék értékeléseiket is importálhatják majd a Sparkba. A megoldás egy érdekes kezdeményezés arra, hogyan építhet az Amazon közösséget a vásárlói köré, miközben a folyamatos monetizációval sem áll le.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról