HWSW

Az Instant Articles a konkurenciát támogatja

Hosszú ideig hanyagolta és bizonytalanságban hagyta a Facebook az Instant Articlest használó kiadókat. A cégek sorban kezdték elhagyni a formátumot, amely előnyök helyett inkább csak hátrányokkal járt. A Facebook a Google AMP és az Apple News támogatásával próbál előre menekülni.

Támogatni kezdi a Facebook-féle Instant Articles a konkurensek hasonló szolgáltatásait, vagyis az egyszerű és gyors mobilwebet ígérő Google AMP-t és az Apple News-t - jelentette be a közösségi háló [1]. A kiadóknak nehézséget okoz, hogy a tartalmakat egyszerre három különböző formátumban kell előállítani, ha a népszerű platformokon jelen akarnak lenni - legalábbis a Facebook arra hivatkozik, hogy ezt a problémát jelezték felé a fejlesztők a a kiadókkal közös együttműködést segítő "Facebook Journalism" projekt találkozóján.

A döntés hátterében azonban ennél valószínűleg több van: a nagyobb kiadók sorban kezdtek kihátrálni az Instant Articles mögül, amely szinte egységes kinézetet adott a különböző híroldalaknak, így nagyon nehézzé tette, hogy aloldalaikat az egyes kiadók megkülönböztessék egymástól. Ráadásul a cikkeket a hírfolyam rangsorolásában kezdték egyre hátrébb szorítani a videós tartalmak, a család és barátok bejegyzései, az Instagramról másolt sztorik pedig tovább csökkentették a jelentőségét az amerikai felhasználóknál a szélső sávban megjelenő hírhedt trendek rovatnak [2].

Később hiába próbált valamelyest a kiadók kedvében járni a közösségi óriás [3], az emailes feliratkozási lehetőség, több hirdetés elhelyezése és az adott médium Facebook oldalára mutató "kedvelés" gomb nem állították meg a cégeket az Instant Articles elhagyásától és mellőzésétől - sorban kapcsolta le a használatát például a Bloomberg, a Financial Times, a The Wall Street Journal vagy a Guardian. A The Verge-nek nyilatkozó kiadók szerint [4] a formátum nem hozta a várt bevételeket. Az pedig soha nem volt egyértelmű, hogy az Instant Articles használata hogyan hat az olvasókra, akiktől a a Facebookhoz, Google-höz és Apple-höz tartozó leegyszerűsített mobilos formátum elvágja a kiadókat.

xA vállalatok marasztalása érdekében a közösségi óriás újabb fejlesztéssel állt elő, a frissített nyílt forrású SDK-hoz olyan kiegészítést adott, amellyel az Instant Articles mellett a Facebooknál sikeresebb és szélesebb körben használható Google AMP formátum is beköthető - az Apple News "hamarosan" követi, előre nem meghatározott időpontban.

Az SDK az ígéret szerint létrehozza a konkurens szolgáltatásokhoz szükséges markup kódot és közben igazodik a versenytársak formai elemeihez, például betűtípusához és színeihez - ezt már csak le kell másolni, és feltölteni a Google, illetve később az Apple tartalomszerkesztő eszközeibe. Az azonban kétséges, hogy ezzel a lehetőséggel a Facebook képes lesz-e visszacsábítani a már távozott kiadókat, vagy legalább visszatartani a még meglévő partnereket kilépéstől.

A bővítménnyel is ellátott SDK a GitHubon belül érhető el [5], a leírás pedig a Facebook fejlesztői oldalán [6] olvasható.

A cikkben hivatkozott linkek:
[1] https://media.fb.com/2017/05/25/instant-articles-sdk-extension-will-support-amp-soon-apple-news/
[2] http://www.hwsw.hu/hirek/56091/facebook-trending-trendek-algoritmus-hirek.html
[3] http://www.hwsw.hu/hirek/57089/facebook-instant-articlec-cikkek-email-feliratkozas-nezettseg.html
[4] https://www.theverge.com/2017/4/16/15314210/instant-articles-facebook-future-ads-video
[5] https://github.com/facebook/facebook-instant-articles-sdk-php
[6] https://developers.facebook.com/docs/instant-articles/other-formats
A cikk adatai:
//www.hwsw.hu/hirek/57304/facebook-instant-articles-google-amp-apple-news-kiadok-cikkek-sdk.html
Író: Habók Lilla ()
Dátum: 2017. május 29. 09:27
Rovat: web