Szerző: Hlács Ferenc

2017. május 19. 14:30

Élesedett a kamionos Uber

Régóta nem titok, hogy az Uber a személyszállítás után a teherszállítás területén is meg akarja vetni a lábát, ami nem csoda, hiszen a kamionosok jelentősége az utakon, különösen az Egyesült Államokban, egyáltalán nem elhanyagolható - az régióban ők felelnek az összes levezetett mérföld mintegy 10 százalékáért, miközben évente 14 milliárd tonna árut mozgatnak meg.

A cég most le is csap az iparágra, bejelentette Uber Freight alkalmazását, amellyel az egyéni kamionsofőrök okostelefonjait, illetve a kisvállalkozásokat célozza meg, egyelőre az USA-ban. Az alapkoncepció itt is ugyanaz, mint az egy ideig Magyarországon is aktív, "mezei" Uber esetében, csak épp az app nem a személyautó-sofőröket és utasokat párosítja össze, hanem a kamionosokat és az elszállítandó árut. Az alkalmazást az Uber által ellenőrzött sofőrök és szállításra váró partnerek használhatják, akik a személyszállító variánshoz hasonlóan egy-két gombnyomással egymásra találhatnak.

00:58
 

Introducing Uber Freight | Uber Freight

Még több videó

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az Uber az automatizált ügyfélpárosításon túl a tempós kifizetésekkel kínálna előnyt a hagyományos megoldásokkal szemben. Míg a cég szerint a szállítmányozó cégek jellemzően 30 napig vagy tovább várnak a szállításért járó összegek beérkezésére, az Uber Freight "eltökélt, hogy néhány napon belül" eljuttassa a pénzt a fuvarozóknak. A cég ráadásul ígérete szerint a tervezettnél hosszabb várakozásokért is kompenzálja a sofőröket. A cég ártáblázata szerint két óra késleltetés után óránként 75 dollárt fizet a kamionosoknak, a fuvar elhalasztása pedig napi 300 dollárt ér. Ha a megrendelő végül nem használja fel a szállító szolgáltatását, az Uber 200 dollárt fizet a sofőrnek, illetve minden fölöslegesen megtett mérföldért további 2 dollárt csenget ki. Mindezek mellett a cég a váratlanul felmerülő a fentiek közé nem sorolható hátráltató körülményekért is kompenzál, ilyen esetekben a sofőrök emailben kereshetik meg az Ubert.

A kezdeményezésnek jó eséllyel az Uber a tulajdonában lévő, önvezető kamionokon dolgozó Otto fejlesztésében is nagy szerepe lesz, a sofőröktől begyűjtött nagy mennyiségű adat és fuvarozási tapasztalat a későbbiekben kincset érhet a cégnek a területen - hosszú távon annak sofőr nélküli teherautói ugyanúgy átvehetik az Uber Freight sofőrök helyét, ahogy a személyszállító szolgáltatásnál az önvezető autók. Az Otto szénája mindenesetre az utóbbi hónapokban nem áll túl jól, miután a Google által birtokolt Waymo azzal vádolja, hogy a cég lopott szellemi tulajdonnal dolgozik, amivel akár másfél milliárd dollár kárt okozhatott a keresőóriásnak - a vállalatnak a későbbi sikerhez tehát még egy komoly csatát is meg kell vívni a bíróságon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról