Szerző: Koi Tamás

2017. május 8. 16:05

Kezdődik a feltöltőkártyás adategyeztetési hajrá

Kevesebb mint két hónapjuk van a mobilszolgáltatók több millió feltöltőkártyás ügyfeleinek arra, hogy a birtokukban lévő feltöltőkártyás szerződés adatait leegyeztessék szolgáltatójukkal, ellenkező esetben egy törvényi előírásnak köszönhetően megszűnik a szerződésük. A szolgáltatók más-más felkészültségi szinten várják jelenleg az ügyfelek rohamát.

Aligha kérdéses, hogy rohamra számíthatnak a mobilszolgáltatók a feltöltőkártyás előfizetők részére kötelezően előírt adategyeztetés miatt - az ügyintézést legkésőbb június 30-ig el kell végezniük az ügyfeleknek, ellenkező esetben a szerződésük megszűnik, azaz lényegében kikapcsolják a számukat. Bár a mobilcégek igyekeznek megkönnyíteni a procedúrát, borítékolható, hogy a feltöltőkártyás előfizetésekkel rendelkező több millió felhasználói bázisának egy jól meghatározott szegmense személyesen akar majd ügyet intézni valamelyik üzletben.

Közösen kampányolnak

Ahhoz, hogy az év közepén esedékes tumultust elkerüljék, a mobilszolgáltatók és a területet szabályozó Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) egyaránt igyekszik időben tájékoztatni az előfizetőket a teendőikről, illetve az adategyeztetés elmaradásának következményeiről. Az (NMHH) január 12-én életbe lépett elnöki rendelete további korlátozásokat is tartalmaz, így egy magánszemély legfeljebb 10, egy jogi személy pedig legfeljebb 50 feltöltőkártyás SIM-mel rendelkezhet egy mobilszolgáltatónál, a megengedett mennyiség feletti előfizetések megszűnnek. Bár ezt a mennyiséget viszonylag kevés ügyfél lépi túl, a feltöltőkártyás előfizetés akkor is megszűnik, ha az ügyfél nem egyezteti adatait a szolgáltatóval, illetve bár egyezteti az adatokat, nem nyilatkozik arról, hogy tíznél több kártya esetén melyek azok, melyeket meg kíván tartani.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A hatóság, valamint a szolgáltatók igyekeztek összehangolni a tájékoztatási kampányaikat, így például hasonló weboldalon érhetők el a részletesebb információk a változásokról, valamint némelyik szolgáltatónál ezen az oldalon azonnal el is végezhető az adategyeztetés. Az NMHH ehhez a http://nmhh.hu/adategyeztetes, a Vodafone a http://www.vodafone.hu/adategyeztetes, a Telenor a http://www.telenor.hu/adategyeztetes, a Telekom pedig a http://www.telekom.hu/adategyeztetes oldalakat használja.

A három szolgáltató közül ugyanakkor jelenleg még csak kettőnél (Telekom, Telenor) végezhető el az adatok online ellenőrzése, míg telefonon a Telekomnál és a Vodafone-nál érhető el ilyen lehetőség - előbbinél egy dedikált hívószámon (+36-80-630-045). A legnagyobb felöltőkártyás ügyfélbázissal rendelkező Telekom ajándék, egyszeri hálózaton belüli korlátlan hétvégével próbálja motiválni kártyás ügyfeleit. A szolgáltató szerint semmiképpen nem érdemes az utolsó pillanatra hagyni az egyeztetést, ám szerencsére a tapasztalat azt mutatja, hogy az eddig kiértesített ügyfelek "jó arányban" el is végzik az adategyeztetést.

A családtagokra is figyelni kell

A hatóság külön felhívja a figyelmet arra, hogy a családtagok (tipikusan nyugdíjas szülők vagy gyerekek) telefonjában használt feltöltőkártyás SIM-ek esetén is kötelező lefolytatni az adategyeztetést, mégpedig a szerződésben szereplő eredeti tulajdonosnak, nem pedig a kártya aktuális használójának. Fontos, hogy adategyeztetés céljából egyik szolgáltató sem keresi fel személyesen (lakóhelyen vagy munkahelyen) az ügyfeleit.

Lényeges szempont lehet továbbá, hogy az adategyeztetési kötelezettség azokra a kártyákra is vonatkozik, amelyeket – bár hangalapú szolgáltatások –, nem hanghívásokra használnak, mert pl. mérőórákban, kapunyitókban, riasztókban biztosítanak kapcsolatot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról