Szerző: Hlács Ferenc

2017. március 13. 12:14

Streamelhető appokat költöztet a reklámokba a Microsoft

Már a telepítést megelőzően lehetővé tenné felhasználóinak az alkalmazások gyors kipróbálását a Microsoft Playable Ads szolgáltatásával. Az új reklámformátum erősen emlékeztet a Google Instant Apps megoldására.

Újfajta hirdetésekkel venné rá a felhasználókat a Microsoft, hogy több appot telepítsenek alkalmazásboltjából. A cég frissen bejelentett Playable Ads, vagy "játszható hirdetések" formátuma lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy telepítés előtt, az adott reklámot feldobó app elhagyása nélkül kipróbálják a hirdetésben népszerűsített szoftvert.

A felhasználó a reklámra kattintva az adott appot három percen keresztül streamelve veheti igénybe, lényegében azonos élmény mellett, mintha az saját készülékén futna. A Microsoft reményei szerint ez elég idő hogy az ügyfél eldöntse, telepíti-e az alkalmazást - erre a három perc lejártával megjelenő linkkel egyébként egy kattintással lehetősége is van.

Hasonló úton korábban a Google is elindult, a keresőóriás még 2015-ben villantotta fel, a keresési eredményekből streamelhető alkalmazások formájában - utóbbinál nem volt használati időkorlát, az egy kattintásos telepítésre viszont esetében is lehetőség volt. A cég végül a streaminget zsákutcának találta, a gyorsan kipróbálható/használatba vehető appok koncepcióját egy évvel később, azaz a tavalyi Google I/O-n bejelentett Instant Apps valósítja meg. Az Android platformot célzó megoldás ugyancsak telepítés nélküli alkalmazáshasználatot tesz lehetővé, fontos különbség azonban, hogy itt nem streamingről van szó, a rendszer a szoftverhez tartozó natív APK kis szeleteit tölti le, és futtatja helyben. Ezeket az "instant" alkalmazásokat a vállalat továbbá nem köti hirdetésekhez vagy épp időkorláthoz, helyette egy egészen újfajta felhasználói élményt vetít előre, amelyben az appok lényegében úgy viselkednek mint a weboldalak.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Microsoft szerint az új hirdetésformátumnak számos előnye van a hagyományos, interakciót nem kínáló reklámokkal szemben. Amellett, hogy már telepítés előtt belekóstolhatnak a szoftver éles használatába, ehhez pedig az aktuálisan megnyitott appot sem kell elhagyniuk, a cég szerint azok, akik három perc tesztüzem után töltik le az alkalmazást készülékeikre jobb eséllyel használják majd azt később is aktívan. A fejlesztőknek továbbá így sokkal jobb lehetőségük van bemutatni az app képességeit, mint egy reklámpanelen megjelenített képen vagy akár videóban. A felhasználó persze amennyiben nem nyerte el tetszését az app, a három perc lejárta előtt is bármikor elhagyhatja az interaktív streamet.

A játszható reklámok bevetését a redmondi óriás igyekezett a lehető legkönnyebbé tenni a fejlesztők számára, akiknek az új formátum igába hajtásához semmilyen plusz munkára vagy módosításra nincs szükségük szoftvereikben - a funkció bekapcsolásához elég a hirdetéskampány elkészítésénél aktiválni a "Try Now" opciót. Egyelőre ugyanakkor senki ne essen pánikba, ha nem találja a lehetőséget  Windows Dev Centerben, a funkciót ugyanis a cég először korlátozott próbaverzióként teszi elérhetővé.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról