Szerző: Habók Lilla

2017. január 30. 13:09

Telkóknak fejleszt digitális asszisztenst a Nokia

Digitális asszisztenst és hiba-előrejelző megoldást fejleszt a Nokia a távközlési szolgáltatók mérnökei és hálózatüzemeltetői számára.

Bejelentette a Nokia a távközlési szolgáltatók számára fejlesztett MIKA (Multi-purpose Intuitive Knowledge Assistant) digitális asszisztensét. A megoldás más hangalapú vezérléssel működő, információforrások között kereső rendszerekhez hasonló, de ez esetben csak a távközlési szolgáltatók hálózatüzemeltetői, mérnökei számára használható. A vállalat szerint ez az első olyan szolgáltatás, amely kifejezetten erre a célcsoportra fókuszál, és elsősorban a információkeresés idejének lecsökkentését ígéri, mivel a manuális keresés helyett a szolgáltatás "azonnal" megtalálja a "helyes" információt - ez a Nokia adatai alapján napi egy óra időmegtakarítást jelent a felhasználóknak.

A MIKA szolgáltatás a Nokia AVA kognitív szolgáltatásplatformra alapul, amely különböző felhőalapú szolgáltatásokat, analitikai és automatizációs megoldásokat nyújt például a cég egészségügyi-, hálózati implementációs- és menedzselt szolgáltatásai, valamint mostantól a digitális asszisztens számára. A vállalat különböző országokban működő projektjeiről egy közös felületre gyűjti a jó gyakorlatokat, a virtuális könyvtárban különböző eszközök, dokumentumok és adatforrások találhatóak, amelyekhez a felhasználók egy felületen keresztül hozzáférhetnek.

Továbbá a szolgáltatás képes megoldási javaslatot kínálni, ha a cégen belül történt már valahol hasonló probléma, ilyen lehet például a hálózati hiba gyökerének megtalálása és elemzése. A MIKA webes felületen keresztül és mobilon is elérhető a Nokia Digital Assistant mint szolgáltatáson keresztül.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Ehhez kapcsolódik a Predictive Repair megoldás, amely a Nokia 3G és 4G szolgáltatók számára legfeljebb 14 nappal előre tudja jelezni a hardveres hibákat, és a cseréjükre is megoldási javaslatokat tud tenni - nem tökéletesen biztos a módszer, a fejlesztők legfeljebb 95 százalékos pontosságot ígérnek a megfelelő eszköz megtalálására. Így viszont még a hiba bekövetkezése előtt javítható vagy cserélhető az adott eszköz, ami időt és költséget spórol. A Nokia a szolgáltatáshoz szintén az AVA platformot, saját hálózatát, javítóközpontjainak adatait és általában a hardveres tapasztalatát használja fel. Mindehhez a Nokia Bell Labs gépi tanulás algoritmusát veszi igénybe a hibák előrejelzéséhez.

A MIKA próbaverziója már elérhető, és a Nokia az idei Mobile World Congress-en szemléltetni is fogja a megoldást. A Predictive Repair viszont majd csak márciustól lesz kipróbálható az előfizetők számára. Az árazásról nem található nyilvános információ, ahhoz az értékesítő partnereknél lehet hozzájutni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról