Szerző: Habók Lilla

2017. január 30. 09:30

Együttműködik a Facebook és a MailChimp

Mindenki megkapja a frissítést február 2-ig a MailChimp fiókjához, amellyel Facebook reklámkampányokat indíthat az e-mail menedzselő platform felületéről. Az új integráció használatáért nem kell plusz pénzt fizetni a megszokotthoz képest egyik szolgáltató számára sem.

Együttműködésre lép a Facebook és az e-kereskedelmek levélkampányait menedzselő MailChimp, hogy a marketingesek számára két népszerű szolgáltatást közösen kínáljon: innentől kezdve az e-mail marketing platform felületéről is lehet majd facebookos reklámkampányokat indítani. A megoldást folyamatosan vezeti be a két cég az eddigi felhasználók számára, de az ígéretük szerint február 2-ig mindenkinek frissül majd a profilja - írja a MailChimp hivatalos blogja.

Az e-mail platform szerint ezzel a megoldással egyaránt növelhető a közösség elköteleződése, még több vásárlással, illetve a meglévőeken felül új felhasználók is elérhetőek ezzel a módszerrel. Tulajdonképpen a facebookos kampányok lényege eddig is ez volt, csak mostantól a MailChimp felületéről beállíthatóak lesznek, első ránézésre sokkal áttekinthetőbben és gyorsabban, mint amúgy a Facebookról.

Az új funkció a kampányok fülről indítható, a Facebook oldal kiválasztása után a célközönség, a költségkeret és a tartalom (fotó, link, leírás) megadásával. A szolgáltatás tippje alapján például kiszűrhetőek lesznek azok a Facebook-felhasználók, akik kedvelik az adott cég rajongói oldalát, viszont eddig nem voltak meg az adatai a cég adatbázisában - azt viszont nem tudni, hogy a szolgáltatások mennyire tudják szűrni azokat, akik más-más e-mail címmel regisztráltak a két szolgáltatásba.

Legnagyobb előnynek maga a célközönség beállítása tűnik, amely három részre tagolódik a rendszerben. Egyrészt a Facebook-reklámokhoz használhatja a marketinges a meglévő levelezőlista tagjait, ezen túlmenően választhatja a listán szereplő meglévő vásárlókhoz "hasonló" felhasználókat (nem lehet tudni a közösségi oldal módszerét, de például közösen kedvelt oldalak vagy közös kattintások alapján), továbbá a megszokott módszer szerint megadhatja többek közt az azonos érdeklődési körbe, életkori csoportba, földrajzi helyhez tartozó csoportokat.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Facebookon már eddig is lehetett a MailChimp e-mail címeit importálni, de ez adatvédelmi szempontból problémás, mivel a regisztráltaktól külön beleegyezést kellene kérni minden új szolgáltatásban az adataik felhasználásához. Ez már egy másik eset, hogy a meglévő rendszerből elérhetőek vagyis megcélozhatóak lesznek a felhasználók facebookos hírfolyamai.

Egyik fél sem kér az új megoldásért cserébe plusz díjat, a MailChimpnél felhasználószám alapján kell továbbra is fizetni, míg Facebookon a beállításnak megfelelően. A két fiók szinkronizálását követően az adminisztrációs felületen követhető a kattintások száma, a megtérülés és az értékesítés eredménye. Az nem derül ki, hogy a két cég milyen megállapodást kötött egymással, de valószínűleg mindkettő nagyobb forgalmat és több felhasználói adat elérését várja ettől az új lehetőségtől.

A MailChimp egyre inkább szeretne az e-mail platform helyett átfogó marketing platformmá válni, amelyhez a Facebook reklámkampányok integrációja egy fontos előrelépést jelent. A nagyvállalatok számára komolyabb és sokkal drágább megoldások állnak rendelkezésre (például Salesforce, Oracle), de a 15 millió felhasználóval rendelkező MailChimpnek van esélye még elterjedtebbé válni az online kiskereskedők körében.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról