Szerző: Asztalos Olivér

2016. december 20. 16:02

Mostantól drágán méri a parkolóhelyeket a Tesla

Nem csak gyorsan tölt, de még fizetni sem kell érte. Sokan ezért használták parkolónak a Tesla Supercharger állomásokat, amelyen most változtatni próbál a gyártó.

Nincs több ingyen parkolás a Model S és Model X tulajdonosoknak, a Tesla Supercharger töltőhelyein mostantól fizetni kell az üresjáratos állásért, a töltés végét követően óránként 24 dollárt számláz a vállalat, plafon pedig nincs. A lépés hátterében a rossz felhasználói szokások, illetve a dinamikusan növekvő flotta áll, ami a másfél-két év múlva érkező Model 3-at követően még inkább problémát jelentene.

A Tesla szerint számos autótulajdonos kezelte parkolóként a Supercharger névre keresztelt töltőállomásokat, vagyis a töltést befejezve nem siettek az autóval továbbállni. A Supercharger  egyik áldásos sajátossága, hogy a publikus állomásokhoz viszonyítva akár tizenhétszer nagyobb töltésre képesek egységnyi idő alatt, hisz míg a sztenderd töltőállomás 10 mérföldnyi áramot pumpál az akkumulátorba, addig a Supercharger 170 mérföldre való energiát képes átadni fél óra alatt, így a 90 kWh-s Model S akár 75 perc alatt teljesen "teletankolható".

Emellett szintén növelte a népszerűséget, hogy a 2017 január 1. előtt vásárolt Teslákat korlátlan alkalommal lehet ingyen tölteni (a jövőre megrendelt járművekhez már csak évi 400 kWh villamosenergiát biztosít ingyen a vállalat, a Model 3-hoz pedig nem jár majd a grátisz). Mindezek tükrében nem csoda, hogy problémákba ütközött a vállalat, sokan hagyták hosszú órákra az állomásokon elektromos autóikat, miközben azok már régen végeztek a töltéssel, kiszorítva ezzel a Superchargerekhez érkező, lemerülő félben lévő ügyfeleket.

A vállalat erre reagált a percenkénti 0,4 dolláros blokkolási díjjal, amelyet 5 perccel a töltés végét követően kezd el számlázni a Tesla. Az autóhoz tartozó mobilapp egyébként a töltés befejezése előtt és befejezésekor is értesítést küld a sofőr telefonjára, így az informálásról is gondoskodik. A szigorúság azért nem abszolút, a szankció csak akkor él, ha az adott állomáson a "legtöbb" töltőhely foglalt. Utóbbi, Elon Musk által utólag bejelentett kiegészítést egyelőre nem pontosította a Tesla, nem világos, hogy adott időben pontosan hány szabad helynek kell lennie a számlázás ideiglenes szüneteltetéséhez.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A cég emellett természetesen tovább bővíti Superchargers gyorstöltő állomásainak listáját, a tervek szerint ezek száma egy év múlva a jelenlegi duplájára nő, amely mellett az úgynevezett "destination chargers" állomások száma is nőni fog. Utóbbi egy lassabb megoldás, ezek jellemzően frekventált hotelek, éttermek, vagy bevásárlóközpontok mellett vannak.

Átmeneti probléma

A Tesla szerint a mostani jelenség csupán átmeneti lesz, ugyanis az önvezető képesség engedélyezése után, a töltés végeztével magától elhagyhatja majd a robotizált állomást a jármű, amely így leparkolhat máshová, vagy visszatérhet tulajdonosához, ezzel mindkét fél számára a legkényelmesebb megoldást biztosítva.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról