Szerző: Gálffy Csaba

2016. december 5. 12:13

Feltámasztja a Maxtor brandet a Seagate

Olcsó külső meghajtókat dob piacra a régi márkanév alatt a gyártó, az elvesztett Samsung brand helyett.

Visszahozza a Maxtor márkát a Seagate, várhatóan a Samsung brand helyére érkezik majd, kimondottan a belépő szegmensbe. Első körben kizárólag külső meghajtók kapják meg a régi logót, két családot is átmárkáz rá a cég. Az AnandTech szerint jelenleg a Seagate a LaCie márkát használja a csúcs külső meghajtóknál, a saját Seagate brandjét a mainstream megoldásokra, és a Samsungot bizonyos belépő szintű eszközöknél. A hárombrandes stratégia marad a helyén, a Maxtor veszi át a Samsung helyét a kínálatban.

Az egyik család a hordozható Maxtor M3 (amely értelemszerűen a Samsung M3 átnevezése), ez 2,5 hüvelykes meghajtókat használ, a skála pedig 500 gigabájttól 4 terabájtig terjed. Az összes meghajtó támogatja az USB 3.0-s átviteli szabványt, a cég pedig mellékeli hozzá a Seagate SafetyKey titkosító alkalmazást is.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A másik a Maxtor márkás vonal a D3 Station, ez 3,5-ös meghajtókat használ, a forgalmazott kapacitás pedig 2-5 terabájt között mozog. Ezek a meghajtók is USB 3.0-s szabványúak. A mellékelt szoftverekből itt az AutoBackup (biztonsági mentés) és a Secure Drive jár, illetve ingyenesen elérhető a SecretZone is, amellyel titkosított virtuális meghajtók hozhatóak létre.

A Maxtor egykor a merevlemezes piac királyának számított, az elharapózó konszolidáció azonban a céget is utolérte, és 2006-ban beolvadt a Seagate-be. A cég a márkanevet hosszú ideig megtartotta a kínálatban, elsősorban külső meghajtók számára (amelyben a Maxtor hagyományosan erősnek számított), egy új márkastratégia azonban végül elsöpörte ezt és a termékkínálatot más brandek alá mozgatta át az anyacég.

Az új stratégiában az olcsó külső meghajtók (DAS - direct attached storage) egy része kapja meg a Maxtor nevet, leginkább a Samsung márka kiváltására. Ez utóbbi szintén felvásárlással került a Seagate birtokába, a dél-koreai brandre vonatkozó licenc azonban lejáróban van (sőt, az eredeti egyezség szerint már le is járt volna), így szükségessé vált egy új márka bevezetése. A cég (a jelek szerint) úgy döntött, hogy a belépő szintű termékeket nem vonja a zászlóshajó Seagate márka alá, helyette külön brandként a Maxtor alatt futnak majd ezek a modellek.

Az ilyen márkastratégiának több előnye is lehet. Egyrészt lehetővé teszi a differenciálást, a drágább prémium modellek megkapják a Seagate brandet, az olcsóbb, egyszerűbb eszközök pedig egy almárkát használnak - elkerülve így, hogy a prémium brand "beszennyeződjön", leértékelődjön. Nem elhanyagolható az sem, hogy a cég így mesterségesen fenn tudja tartani a változatosság látszatát. Jelenleg ugyanis három gyártó maradt a porondon, a Seagate mellett a Western Digital és a Toshiba foglalkozik még merevlemezek gyártásával, egy extra márka visszahozásával fenntartható a sokszínűség látszata.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról