Szerző: Hlács Ferenc

2016. november 29. 13:51

A MediaTek is belép az önvezető autók piacára

Teljes körű, integrált ADAS és infotainment rendszerekkel lép be az önvezető autók piacára a MediaTek, már 2017 első negyedében. A vállalat egy csomaggal fedné le a gyártók igényeit, elejét véve a területet sújtó fragmentációnak.

Újabb chipgyártó próbál szerencsét a connected, illetve önvezető autók még gyerekcipőben járó piacán, amely a várakozások szerint hatalmas robbanás előtt áll: a MediaTek bejelentette, már jövő év elején elérhetővé teszi teljes körű, integrált rendszereit az autógyártók számára. A vállalat termékeivel a járművekbe szánt, új generációs szórakoztatórendszerek mellett telematikai megoldásokat, illetve vezetéssegítő rendszereket (Advaned Driver Assistance System, röviden ADAS) is kínál majd az iparágnak.

A chipgyártó a termékek mellett a fejlesztés és a gyártás hatékony skálázhatóságával igyekszik megnyerni magának az autógyártókat. A vállalat a különböző, online, illetve IoT eszközök gyártása és tervezése terén komoly tapasztalattal rendelkezik. Ahogy közleményében kiemeli, évente mintegy 1,5 milliárd internetkapcsolattal rendelkező, "connected" eszközt dob piacra, így az autókba szánt termékek gyártása sem okoz majd gondot számára, tekintélyes darabszám esetén sem.

A MediaTek négy fő területen igyekszik betörni a piacra, stratégiájában fontos szerepet kap az említett ADAS rendszere, amely decentralizált VPU-kra épít (Vision Processing Unit), ezáltal a cég szerint nagy mennyiségű, valós idejű vizuális adat feldolgozásával is megbirkózik. A járművek körül felbukkanó tereptárgyak felismeréséhez a cég a rendszert gépi tanulással is megtámogatja, így a környező autókat, gyalogosokat, táblákat vagy akadályokat gyorsan felismeri és a vállalat szerint az emberihez hasonló döntéshozatali képességeket biztosít. Ezen rendszer részleteiről egyelőre nem beszélt a tajvani a vállalat, így nem tudni, hogy ehhez pontosan milyen technikai hátteret képzelt el a MediaTek.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A csomag második eleme a cég által fejlesztett precíziós, milliméteres hullámhosszú radar. A magas frekvenciás megoldás az autó környezetének jobb felismerésében segít, annak segítségével a járművek rossz látási viszonyok között, ködben, esőben vagy akár havazás alatt is pontosan láthatják környezetüket.

A gyártó emellett autós infotainment rendszert is felvesz a portfólióba, utóbbi a szórakoztatás, illetve multimédiás funkciók mellett mélyen integrálva lesz a navigációs megoldásokkal is - noha azt egyelőre nem tudni, hogy a cég gondolkodik-e az Android Auto vagy az Apple-től megismert CarPlay támogatásában. Végül de nem utolsó sorban a cég a telematika területén is beszállna a piacra a cég, megoldásával az autógyártók szinte tetszőleges kommunikációs szabványok közül választhatnak az autókkal való kapcsolattartáshoz, legyen szó akár 4G, 3G vagy 2G, netán Wi-Fi, BLE rendszerekről. A cég a terméktől ráadásul energiahatékony működést, illetve hálózati megoldások széles körű támogatását ígéri.

A vállalat azzal, hogy teljes körben lefedné az autógyártók önvezető, illetve okosautós igényeit, a terület fragmentációs problémáira igyekszik megoldást kínálni. A sokszor több forrásból beszerzett komponenseknél jóval nehezebb megoldani, hogy azok simán működjenek, gond nélkül kommunikáljanak egymással - ez a probléma értelemszerűen nem áll fenn, ha a termékek egy gyártótól származnak. A cég tervei szerint már 2017 első negyedévében elérhetővé teszi a termékcsomagot az autógyártók számára.

Hasonló csomagokat már több szereplőtől is láthattunk a piacon, noha azok jellemzően az autó önvezető képességeire helyezik a hangsúlyt. Nyáron a Delphi-Mobileye páros jelentette be, hogy kulcsrakész önvezető rendszeren dolgozik, amelynek bármelyik érdeklődő autógyártó átadhatja a volánt járműveiben - igaz, a duó a termék megjelenését csak 2019-re ígéri. Hasonló ambíciókat vázolnak továbbá az Nvidia új rendszerchipjei is, amelyeket a vállalat saját, önvezető autókba szánt rendszerébe, a Drive PX2-be szán, de magyar startup is elindult már ezen az úton, a második irodáját nemrég Mountain View-ban megnyitott AImotive ugyancsak készre szerelt önvezető megoldásokkal célozza meg az autógyártókat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról