Szerző: Habók Lilla

2016. november 25. 13:51

Egyre több háztartási eszköz vásárol az Amazonon

Az automatizált vásárlás jövőképét mutatja be az Amazon új szolgáltatása. Már nem csak gombnyomásra rendelhetőek újra az utántölthető termékek, hanem a hálózathot csatlakozó termékek mérik a fogyasztást, és ez alapján maguk adják fel a rendelést.

Kibővíti Dash Replenishment Service (DRS) szolgáltatását az Amazon, így egyre több háztartási gép oldhatja meg magának a fogyó anyagok utántöltését. A DRS szolgáltatás lényege, hogy az azt támogató, hálózathoz csatlakoztatott termékek automatikusan újrarendelik a webáruháztól a szükséges töltőanyagokat, mint a nyomtatóhoz a tintapatronokat vagy a mosógéphez a mosószert. A cég bejelentése, miszerint a megoldást több új, nagy gyártó terméke is támogatni fogja, jól szemlélteti az Amazon elképzelését a háztartások és az automatizált bevásárlás jövőjéről. A cél természetesen az, hogy az utántöltés is minél inkább a saját bevételüket bővítse más boltok pénztára helyett.

A szolgáltatást mostantól négy új cég, a Nestlé, Honeywell, WePlenish, GeniCan egyes termékei is támogatják, illetve a programban már résztvevő gyártók is bővítették a DRS-palettát. A Honeywell csatlakoztatott termosztátjai azt képesek megjósolni a beépített mérések alapján, hogy a felhasználónak mikor lesz szüksége új levegőszűrőre - ekkor a rendszer automatikusan feladja a rendelést, természetesen az Amazonon, és levonja az összeget a beállított számláról. A tulajdonos a folyamatból csak annyit tapasztal, hogy megérkezett a futár az új csomaggal, úgyhogy ki kell cserélnie a levegőszűrőt a termosztátban. Hasonlóan működik a rendelési folyamat a Nestlé kapszulás csecsemőtápszer-készítő BabyNes készülékénél, a PUR Bluetooth-os csaptelep vízszűrő berendezésénél, és a jövő hónaptól elérhető Whirlpool okos mosogatógép mosószereinek rendelésénél.

A GeniCan okos kukái nem pótolják automatikusan a kidobott eszközöket, csak abban az esetben, ha a tulajdonos lehúzza a rendelendő termék vonalkódját a készülékben elhelyezett vonalkód-leolvasóval, vagy pedig lediktálja a rendelést a kuka hangfelismerő rendszerének. Egész szolgáltatáscsomagot épített a WePlenish a Dash köré, újrarendeli folyamatosan az állatok tápszerét (WePlenish Fetch), a kávékapszulákat és teafiltereket (WePlenish Java), valamint a süteményeket is. Ennek módjáról azonban a cég honlapja egyelőre nem nyújt túl sok információt.

A termékek fejlesztői a Dash Replenishment Service-hez API-n keresztül csatlakozhatnak, amelyhez szükségük van Amazon belépőkódra (LWA), a Simple Notification (SNS) szolgáltatásra és RESTful API végpontokra. A beépített méréseket a háztartási eszközöknek kell végezniük, majd a rendeléseket feladni a DRS felé, a többit pedig már az Amazon intézi a kiszállítással. Részletesebb információt az Amazon Developer DRS aloldala nyújt a technikai megvalósításról, és a fejlesztést egy december végéig tartó pályázattal is próbálja a cég ösztönözni.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Ahogy sok más Amazon-szolgáltatás, egyelőre ez sem elérhető Magyarországról, de a Dash már ebben az esetben is elkezdte a terjeszkedést Európán belül. Augusztusban érkezett meg a Wi-Fi-vel működő Dash-gomb az Egyesült Királyságba, Németországba és Ausztriába. Az újrarendelés itt nem automatikusan, hanem az 5 euróért megvásárolható, termékenként külön-külön dedikált gomb megnyomása után történik. Az Egyesült Államokban már nagyjából két éve működik a szolgáltatás több mint száz rendelhető élelmiszerrel, és utántölthető háztartási termékekkel. Európában korlátozott ennek is az elérhetősége, például a Bosch, a Siemens, a Whirlpool és a Samsung kezdte el támogatni a nemzetközi piacra lépést. Ahogy más Amazon szolgáltatásoknál, úgy a Dash-nél is várható, hogy a tesztidőszakot követően tovább terjeszkednek Európában.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról