Szerző: Hlács Ferenc

2016. november 14. 09:30

A Moto márkanév alá vonja be okostelefonjait a Lenovo

Minden okostelefonjára kiterjeszti a Moto márkanevet a Lenovo, hogy a népszerűbb branddel feljebb tornázza eladásait.

Névváltással növelné okostelefonjai presztízsét a Lenovo, a kínai gyártó a jövőben nem saját márkaneve alatt adja majd ki készülékeit, azokat helyette egytől egyig a Motorola, pontosabban egy ideje már csak Moto brand alá vonja be. A vállalat idén év elején egyébként egy ezzel látszólag épp ellentétes irányba indult el, mikor eltörölte a telefonokról az általa 2014-ben felvásárolt Motorola márkanevét, abból csak a Motót meghagyva.

A lépést, amelyről először a Campaign Asia számolt be, már januárban sokan furcsállták, hiszen az okostelefon-piacon a bekebelezett cég termékei sokkal komolyabb renoméval rendelkeztek mint a Lenovo nevével fémjelzett telefonok - úgy látszik ezt mostanra a kínai óriás is belátta, és egy 180 fokos fordulattal mégis teljes mértékben a Moto mögé áll. Érdekes lesz megfigyelni, hogy a névváltás hoz-e fellendülést a vállalat számára, hiszen annak sikere korántsem garantált, sőt azzal a cég azt is kockáztatja, hogy végül nem a korábban Lenovo név alatt megjelenő modellek nimbuszát dobja meg, hanem épp a Moto márkanevet gyengíti majd.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az egész biztos, hogy a döntéssel rendesen felhígul majd a Moto portfólió, amelybe a Lenovo belépő-középszintű eszközei is beköltöznek, ezzel a cég választékának átláthatósága is romlik majd. Ez a folyamat persze, ahogy az Android Police is hangsúlyozza, már korábban megkezdődött: a márkanév alatt megjelenő palettában tavaly még könnyű volt válogatni, abban a csúcsmodellt a Moto X, a középszintet az G, a belépőkategóriát pedig az E készülékek képviselték. A felhozatalt idén megkavarta a Z széria, amely az X-eket váltotta a kínálat élén, illetve az egyelőre csak Kínában elérhető, fémházas M modell is. A helyzet a jövőben pedig úgy tűnik csak bonyolódni fog - a Lenovo reményei szerint a feldúsított portfólióhoz jobb eladások párosulnak majd.

Mindebből azonban egyelőre Magyarországon nem sokat érezni, hiszen a Moto készülékek nálunk - hivatalos forrásból legalábbis - még mindig nem kaphatók, noha azok árusításának megkezdését a Lenovo korábban október végére ígérte. Ez a határidő már jócskán elmúlt, a hivatalos álláspont szerint nagyjából két hónapos csúszásra kell számítani, az eszközök hazai rajtja december végére várható - ugyanakkor nem lenne meglepő, ha a Moto okostelefonok csak jövőre kerülnének hazánkban forgalomba.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról