Szerző: Hlács Ferenc

2016. november 10. 16:26

A Grohmann Engineeringet állítja gyártósorai mögé a Tesla

A német Grohmann Engineering felvásárlásával igyekszik hatékonyabbá tenni akkugyártását a Tesla. A vállalat a bekebelezett céggel egy új részleget is létrehoz, Tesla Advanced Automation Germany néven.

Gyártási folyamatainak felturbózásához fogott felvásárlásba a Tesla, az elektromosautó-gyártó a német Grohmann Engineeringet szemelte ki. A frissen bejelentett akvizícióval a cég egy németországi székhelyű fejlesztési központot is létrehoz, Tesla Advanced Automation Germany névvel - a vállalat tervei szerint utóbbi létesítményt a későbbiekben újabbak követik majd a régióban.

A Tesla nem titkolt terve a lehető leghatékonyabb, teljesen automatizált gyárak felhúzása, elég csak a Nevada államban felépített Gigafactoryra gondolni. A vállalat ilyen irányú ambícióinak a Grohmann Engineering bekebelezése komoly lökést adhat, a cég ugyanis kiterjedt tapasztalattal rendelkezik a területen: az akkumulátor- és üzemanyagcella-gyártó rendszereket készítő vállalat már a Tesla több nagy riválisával is dolgozott együtt, fejlesztései többek között a Daimler és a BMW gyártósorain is megtalálhatók. A cég emellett maga is foglalkozik az akkuk, üzemanyagcellák gyártásával, sőt a biotechnológia és gyógyászati technológiák terén is tevékenykedik.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A jövőben a Tesla tervei szerint a főhadiszállását a németországi Prüm városában berendező Grohmann Engineering felel majd a cég automatizált gyártási rendszereinek megtervezéséért és legyártásáért. Az autógyártó gőzerővel dolgozik gyártókapacitásának növelésén, hogy tartani tudja az iramot az erőforrásait jelenleg jócskán meghaladó mértékű megrendelésekkel: az idén év elején bejelentett, népautónak szánt Model 3-ra márciustól július végéig több mint 400 ezren tették le az ezerdolláros foglalót. A Tesla fő autógyára jelenleg a kaliforniai Fermontban található, annak a vállalat saját bevallása szerint az elmúlt négy év során mintegy 400 százalékkal tudta növelni kapacitását. Az autógyártó az idei évre összesen 80 ezer jármű legyártását tervezi, 2018-ra pedig már évi félmillió darabra akarja növelni ezt a számot.

A felvásárlás nyélbe ütéséhez még szükség van a felelős német hatóságok engedélyére is, a várakozások szerint jövőre zárulhat le a folyamat. Az akvizícióval a Grohmann 700 alkalmazottja kerül a Teslához, a vállalat ezt a következő két évben további 1000 mérnöki és technikusi állással bővítené a régióban. Azt a vállalatok nem árulták el, hogy a Grohmann Engineering pontosan mekkora összegért cserélt gazdát - a Reuters szerint a cég 74,9 százalékos részét a Tesla Klaus Grohmann alapítótól, a maradék 25,1 százalékát pedig a magántőke befektetéssel foglalkozó DBAG-tól vásárolta meg. A bekebelezett cég bevétele 2015-ben mintegy 123 millió euró volt.

Az akvizíciót követően a vállalat Tesla Grohmann Automation néven fut majd tovább, élén a Tesla zászlaja alatt is Klaus Grohmannal.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról