Szerző: Gálffy Csaba

2016. november 2. 19:00

Veszteségbe csúszott a LogMeIn

Továbbra is igen egészséges ütemben gyarapodik a LogMeIn, az egyik legnagyobb hazai gyökerű informatikai vállalat.

Ideiglenesen mínuszba lökte a LogMeIn könyvelését a küszöbön álló felvásárlás, a harmadik negyedévet a cég jelképes, 228 ezer dolláros mínusszal zárta - szemben az előző év hasonló időszakának 7,8 milliós értékével. A veszteséget a Citrix GoTo üzletágának felvásárlása, pontosabban annak járulékos költségei okozták, amely tételeket a LogMeIn mintegy 13,1 millió dollárra taksál (jogi és egyéb tanácsadás, stb.), az egyszeri tétel nélkül továbbra is egészséges pluszban zárt volna a vállalat.

Még jobb hír, hogy a gyarapodás folyamatos, a bevétel 22 százalékkal, 85,1 millió dollárra nőtt 2015 hasonló periódusához képest. Szokás szerint a prímet a kollaborációs megoldások vitték, a 32 százalékos növekedési ütemmel ez a szegmens már a cég bevételéből 36 százalékot tesz ki. Szintén ennyit ad az identitás és hozzáférés-kezelés, ez 29 százalékkal tudott nőni éves szinten. A harmadik szegmens a Service Cloud, amely 7 százalékos növekedéssel immár a legkisebb szegmens 28 százalékos bevétellel.

Hogyan termel pénzt a cég?

A legjobb teljesítményt a kollaborációs felhő nyújtotta a harmadik negyedévben, köszönhetően a Join.me folytatódó növekedésének - mondta el Bill Wagner CEO az elemzői konferenciahíváson. Wagner azt is elmesélte, hogy hogyan működik a cég értékesítési stratégiája - a formula viszonylag egyszerű és ehhez ragaszkodik a vállalat a legtöbb termék esetében. A "Land and Expand" stratégia a freemium modell szerves/virális növekedésére alapoz, az ingyenes termék számottevő nagyvállalati terjedését észlelve pedig az értékesítők felveszik a kapcsolatot a "fertőzött" cég IT-osztályával és tető alá hozzák a megállapodást.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Így vásárolt például Join.me előfizetést a Pinterest. Az irodai dolgozók egyre nagyobb számban kezdték el használni a szolgáltatás online kiadását. A különböző belső csoportokat később a LogMeIn fizetős ügyféllé tette, nemrég pedig egy teljes, az összes alkalmazottra kiterjedő licenccsomagot sikerült értékesíteni. Hasonló logika működik egyébként a LastPass esetében is, az ingyenes csomag nem csak konzumer fizetős ügyfeleket generál, hanem céges előfizetőket is.

Jól halad a gigafelvásárlás

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a LogMeIn egyesül egyik versenytársával a Citrixről leváló GoTóval. Ez roppant bonyolult és nehézkes folyamat, amely az új várakozások szerint az első negyedév elején zárulhat le. Az elemzői kérdésekre Wagner elmondta, hogy egyelőre a menetrend szerint (sőt, annál kicsit jobban is) halad az egyesülés levezénylése. Ennek lezárultával pedig komoly ritkítást kap az egyesült vállalat termékportfóliója, az átfedéssel rendelkező termékek és szolgáltatások egyesülnek - de az is alternatíva, hogy a jobb termék megmarad, a gyengébben teljesítő pedig megy a süllyesztőbe.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról