Szerző: Habók Lilla

2016. szeptember 21. 12:30

Az Amazon is csevegőbotok bevetésére készül

Felvette az Amazon egy chatbot fejlesztést segítő platform, az Angel.ai vezetőjét és más fejlesztőit. Úgy tűnik, az akvizíció helyett így oldja meg, hogy saját kompetenciát szerezzen a csevegőbotok területén. Valószínűleg nem kell sokat várni, hogy az Amazonon is megjelenjen a chatbot API.

Az Amazon is csatlakozott a chatbotok iránt érdeklődő cégek sorához, azzal, hogy felvette dolgozói közé az Angel.ai korábbi alapító vezérigazgatóját, Navid Hadzaadot és több alkalmazottját. Ebben az esetben nem hagyományos felvásárlásról van szó, mivel az internetes kereskedelmi céget kevésbé a termék érdekli, mint a csevegőbot fejlesztésében szerzett kompetencia.

Az utóbbi időben sorra jelentek meg a hírek a mesterséges intelligencia támogatással létrehozott csevegőbotokról és a chatbotfejlesztő cégek felvásárlásáról, mivel ahogy a Microsoft márciusi szlogenje szólt: "A beszélgetés az új UI" és ezzel a lendülettel bekebelezte a Wand Labs csapatot a chatbotok és a Cortana okosítására, valamint a Genee eseményszervező szolgáltatást az Office 365 vállalati csomag bővítésére.

Más cégek sem tétlenkedtek, a Facebook megnyitotta a telefonos ügyfélszolgálatok ellen indított Messenger platformját a fejlesztők felé, a Google pedig tegnap jelentette be az API.AI kommunikációs felület építését segítő alkalmazás felvásárlását. Ebből a sorból nem szeretne kimaradni az Amazon sem, ezért úgy döntött, hogy saját csevegőbotot fejleszt.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az Amazon által megkörnyékezett Angel.ai kereskedelmi cégek számára nyújtott természetes nyelvi feldolgozásra alapuló platformot a chatbotok fejlesztéséhez. Több mint negyven kereskedelmi témában rendelkezett szótárral a repülő- és hotelfoglalástól a szórakoztatáson át a szállításig. A szolgáltatás a korábbi GoButler terméken alapult, amely a felhasználóknak megengedte, hogy igény szerint bármire rákeressenek a csevegőbottal, például hétvégén milyen szállás érhető el két főre a városban a megadott limit alatt. A beérkezett üzenetekre építve - a cég állítása szerint több millió természetes nyelvi üzenetből álló adatbázisból - hozta létre a startup az új szolgáltatást, amely már a B2B megrendelésekre fókuszált, és erre figyelt fel az Amazon is.

Az Angel.ai termék fejlesztésének a folytatásáról egyelőre nincs hivatalos információ, a TechCrunch-nak csak azt a hírt erősítette meg az Amazon, hogy felvette a startup korábbi vezetőjét, de nem jelentette be a felvásárlást. A netes kereskedelmi cégóriás valószínűleg SaaS-alapon kínálja majd az API-t külső fejlesztőknek, nem pedig saját kiskereskedelmi szolgáltatását erősíti majd vele.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról