Szerző: Hlács Ferenc

2016. augusztus 29. 16:35

Tagadja, hogy bünteti az Apple-exkluzív tartalmakat a Spotify

Az elmúlt napokban több vád is érte a Spotifyt, melyek szerint hátrébb sorolja keresési eredményei között az Apple Music-kal exkluzívan megállapodó előadókat. A cég tagadta a vádak jelentős részét, akad azonban ingoványos terület is.

Tagadja a Spotify, hogy rontaná felületén azon előadók vizibilitását, akik valamilyen exkluzív megállapodást kötnek a rivális zenestreaming szolgáltatásokkal. A cég állítólagos gyakorlatáról a napokban a Bloomberg számolt be. Az oldal a vállalathoz közeli, nevük elhallgatását kérő forrásai szerint a Spotify hátrébb sorolja keresési eredményei között azokat a zenészeket, akik frissen megjelent tartalmaikhoz valamelyik konkurensének egy ideig exkluzív hozzáférést adtak. Az oldal elsősorban az Apple Musicot emeli ki, amelyen a kizárólagos megjelenés egyenes úton romló láthatósághoz vezet a Spotify felületén, de hasonló "megtorlásra" számíthattak a Tidallal megállapodó előadók is.

A lap forrásai szerint a legnagyobb zenestreaming szolgáltatás nagyjából egy éve alkalmazza a megkérdőjelezhető gyakorlatot, az utóbbi néhány hónapban egyre nagyobb intenzitással, noha az ügyben érintett konkrét zenészeket nem neveztek meg. Egy másik vád szerint a keresési eredmények között elfoglalt pozíció lerontása mellett a cég a népszerű kiemelt (featured) lejátszási listákról is eltávolítja az egyes munkáikat elsőként más streaming szolgáltatások publikáló előadókat.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Spotify tagadta a keresési eredmények részre hajló manipulálásáról szóló fenti vádakat, azokat "egyértelműen hamisnak" nevezve - noha a kiemelt listák átrajzolására nem tért ki külön. Ahogy arra a Recode is rámutat, a cég részéről valóban nem sok értelme lenne a vizibilitás megvonásával "büntetni" az előadókat, hiszen azzal épp maga alatt vágná a fát: ha az amúgy is késve érkező albumokat még inkább elrejtené felhasználói elől, csak súlyosbítaná a helyzetet amely ellen küzdeni próbál.

A címek eltüntetése a kiemelt listákról ugyanakkor már ideálisabb megoldás lehet a cég számára, ha megfélemlítéssel akarja szolgáltatásához kötni a zenészeket, hiszen az adott zeneszámok továbbra is változatlanul kereshetők maradnak, az érintettek ugyanakkor saját bőrükön is érzik a vállalat nemtetszését. Jelenleg persze utóbbi módszer alkalmazása sem vehető biztosra, az ugyanakkor sokat elárul, hogy a Spotify nem tért ki annak cáfolatára, mikor a keresési eredmények átszabásával kapcsolatos vádakat tagadta.

A zenestreaming szolgáltatás és az Apple Music harca az utóbbi hónapokban egyre kiélezettebbé válik, előbbi vállalat idén júliusban politikai szintre vitte a csatát és versenykorlátozó magatartással vádolta meg a cupertinói cég szolgáltatását. Az Apple alkalmazásboltjában ugyanis a fejlesztőknek 30 százalékot kell fizetniük minden, az appban zajló vásárlás, így a Spotify havidíj befizetése után is - a szolgáltatás így képtelen tartani az árversenyt a cupertinóiak saját megoldásával, amelyet értelemszerűen nem érint hátrányosan a fenti megkötés.

Jelenleg a Spotify a világ legnagyobb zenestreaming szolgáltatásaként mintegy 30 millió fizető felhasználót tudhat maga mögött. A tavaly nyáron indult Apple Musicnak egy év alatt ennek nagyjából felét, 15 millió fizető ügyfelet sikerült összegyűjteni, ami kifejezetten figyelemreméltó teljesítmény ilyen rövid idő alatt. A cég persze több tekintetben előnnyel indul, hiszen szolgáltatása minden iPhone-on előre telepítve megtalálható. A Spotify egyébként nemrég, idén május végén igazította árait a konkurensek árazásához, így a versenyben minden korábbinál nagyobb súllyal esnek latba az exkluzív tartalmak - nem csoda, hogy a cég mindent megtesz, hogy azoktól megfossza a riválisokat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról