Szerző: Habók Lilla

2016. augusztus 25. 14:16

Interaction Engine: kezünkből csinálna VR kontrollert a Leap Motion

Előzetes bétában a Leap Motion VR szemüvegekbe szánt kézmozgás-felismerő platformja, az Interaction Engine: az új Unity modul a virtuális térrel való interakcióból hivatott kiiktatni a dedikált kontrollereket.

Kiadta VR környezetek "szabad kezes" manipulálását lehetővé tevő Interaction Engine béta verzióját a Leap Motion. A megoldással a fejlesztők olyan virtuális tereket hozhatnak létre, amelyekkel a felhasználók külön kontroller nélkül, csak a kezüket használva léphetnek interakcióba. Az új eszköz, ahogy a cég fogalmaz blogposztjában, "a Unity játékok motorja és az igazi kezek közt feszülő réteg".

A startup már februárban is demonstrálta VR szemüvegekkel kapcsolatos ambícióit, kifejezetten az eszközök rostélyára tervezett, Orion névre hallgató termékével - a korábbi Leap Motion próbálkozások hasznos és talán még éppen jól időzített irányváltásaként. A frissen bejelentett fejlesztői eszköz mostantól letölthető a cég Unity eszközkészletének egyik moduljaként Leap Motion Interaction Engine v0.2.03 néven, és az ahhoz tartozó, fejlesztőknek készült dokumentáció is elérhető, ebben az érdeklődők a modul lehetőségeiről és a korlátairól olvashatnak. A Leap Motion a GitHubon is beizzított egy példaprojektet, amely Vive-on és Oculuson mutatja be az Interaction Engine működését.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Ha a Leap Motion jól keveri a lapjait, kontroller nélküli VR vezérlési megoldása akár iparági sztenderddé is válhat - az eddigi videók alapján kifejezetten meggyőző a technológia. Az Interaction Engine béta verziójával már a fejlesztők is kitapasztalhatják, hogy mit tud az Orion valójában, és hol szükséges még a fejlesztése. A béta nem csak a kézmozgások leképezését ígéri, hanem a kéz és a tárgyak közötti interakciót is könnyítette a virtuális világon belül, akár megfogni, odébb tenni vagy eldobni szeretne valamit a felhasználó. Ez a béta verzió azonban még csak pár centiméteres kockákkal és gömbökkel működik jól - más alakzatok és méretek beállítása egyelőre problémás lehet. Az új Unity modul használata a későbbiekben főleg játékfejlesztésnél lehet kézenfekvő, de - valamivel precízebb kivitelben - más területeken, például CAD modellezésnél is is bevethető lehet.

A Leap Motion újabban a VR headset gyártókkal tárgyal, hogy a szenzorait közvetlenül a szemüvegekbe is beépítse. Bár az Oculus Rift és a HTC Vive is képes a Leap Motion szenzorok csatlakoztatására rövid demókhoz, de a fejlesztőkészlet által nyújtott lehetőségek egyelőre limitáltak. Úgy tűnik, a cég a várakozás helyett inkább a lehető leghamarabb a fejlesztők kezébe adná termékét, hogy minél előbb értékes visszajelzéseket kapjon a közösségtől.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról