Szerző: Gálffy Csaba

2016. július 8. 18:42

Elképesztő siker a Pokémon Go

Lehet, hogy megtalálta az új aranytojást tojó tyúkját a szebb napokat látott Nintendo. A Pokémon Go ugyanis néhány nappal a rajt után máris elképesztő siker, a java pedig még hátra van.

A tőzsdei befektetők azonnal beárazták a Nintendo részvényárfolyamába a Pokémon Go sikeréről szóló híreket, a cég papírjainak árfolyama szárnyalni kezdett és már 10 százalék fölötti pluszt mutat. Mindezt úgy, hogy a Nintendo nem is közvetlen tulajdonosa a Pokémon márkának és a Pokémon Góból származó bevétel sem a japán vállalatnál landol. A játék kiadója ugyanis a Pokémon márkát és franchise-t menedzselő The Pokémon Company, amelynek kisebbségi tulajdonosa a Nintendo, a Game Freak és a Creatures mellett.

Mobilon a Pokémon, megőrült a világ

A Pokémon Go július 6-án landolt, a mobilos játékból iOS-es és Androidos kiadás készült, az alkalmazást egyelőre csak az Egyesült Államokban és Ausztráliában tette elérhetővé a kiadó - bár a hírek szerint hamarosan több országban is elérhető lesz. Legalábbis hivatalosan. A Play Store geokorlátozása ugyanis a rajongókat nem hatotta meg, rengetegen telepítették külső forrásból az alkalmazást ott is, ahol az elvben nem érhető el egyelőre.

01:56
 

Pokémon GO - Get Up and Go Trailer

Még több videó

A Pokémon Go eddig elképesztő siker. A játék ugyan csak az említett két országban érhető el egyelőre, a hatalmas terhelést kapott szerverek azonban már az első napon dadogóssá váltak (a hibákat később az üzemeltető cég kijavította). A játék az Egyesült Államokban és Ausztráliában azonnal felkapaszkodott az alkalmazásboltok toplistáinak tetejére, és egyelőre nem tűnik elmozdíthatónak onnan.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az iOS-re és Androidra egyszerre kiadott játék egyébként a lokációs/augmented reality formátumot kombinálja a Pokémon klasszikus játékmenetével, némileg hasonlóan, mint az Ingress nevű játékban. A hasonlóság nem a véletlen műve, a Pokémon Go fejlesztését pontosan ugyanaz a cég, a Niantic végezte, amely a Google részeként az Ingressen dolgozott, 2015 októberében azonban függetlenné vált.

A kirobbanó sikert magyarázza, hogy ez az első Nintendo-exkluzív játék, amely hivatalos kiadást kapott a nagy mobilos platformokra, az évek óta erre váró rajongók pedig kapva kaptak a lehetőségen, hogy kedvenceikkel immár dedikált játékgép nélkül is szórakozhatnak. Az már egy ideje várható volt, hogy a Nintendo beadja a derekát és az eddig kizárólag saját eszközein elérhető tartalmat hamarosan a szupernépszerű okostelefonos platformokra is kiadja - az első tapogatózást a Miitomóval már korábban megtette a cég, most pedig (résztulajdonosként) a hipernépszerű és globálisan ismert Pokémont is elengedte.

A pénz vajon mi?

Ahogy az a mobilos játékoknál már bevett, maga a játék ingyenesen letölthető és játszható, egyes elemekért viszont lehet fizetni. A Pokémon Góban a pokéball lett fizetős, amelyekkel a vadon élő állatokat lehet befogni, de ugyanígy lehet fizetni a tárolórekeszek bővítéséért, inkubátorokért, és a gyógyító illetve feltámasztó elemekért. A játék mellé egy fizikai kiegészítő is elérhető, a Pokémon Go Plus egy karperec, amely a telefonhoz Bluetooth-on kapcsolódik, és jelzi, ha a közelben érdekesség van és érdemes előhúzni a telefont egy kis pokemonozásra. A kiegészítő várhatóan július folyamán kerül a boltokba.

Hogy mekkora siker lesz a játék pénzügyi szempontból, azt egyelőre megtippelni sem lehet. Ma már elég pontosan ismertek a jó és sikeres freemium játékok modelljei, de nagyon sok múlik a különböző monetizációs paraméterek finomhangolásán - pontosan miért kell fizetni, milyen gyakran és mennyit. Hamarosan kiderül, hogy a Clash of Clans és társainak elit csapatához, vagy a futottak még kategóriába kerül majd a Pokémon Go, de a játék sikere úgy tűnik nem a fogadtatáson és nem a rajongókon múlik majd.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról