Szerző: Gálffy Csaba

2016. július 8. 12:30

Távozik a Microsofttól Nadella jobbkeze

Távozik a cég működését eddig irányító Kevin Turner operatív igazgató. Feladatait több más vezető között osztotta ki Nadella, az ígéret szerint integrált marketing-értékesítés jön - legalábbis szervezeti szinten.

Távozik a Microsofttól az a Kevin Turner, aki hosszú-hosszú ideje a Microsoft operatív igazgatói pozícióját tölti be, és ezen a poszton a cég értékesítési szervezetét vezette. Turner egy hatalmas pénzügyi vállalatnál, a Citadelnél folytatja majd, vezérigazgatói pozícióban. A Microsoftnál hagyományosan a naptári év közepén zárul a pénzügyi év, erre a váltásra időzítette Turner is a távozását, feladatait Nadella a meglévő felsővezetői körben osztotta szét. Ezzel a Ballmer-éra utolsó fontosabb eleme is eltűnik, a cég immár kimondottan Nadella elképzelései mentén szerveződik.

Turner megy

Turner távozása azért hírértékű, mert az elnök-vezérigazgató Satya Nadella mögött neki volt a legnagyobb hatása a cég működésére, irányára, stratégiájára. A Turner által vezetett Microsoft-szervezet mintegy 100 ezer embert foglalkoztat (ez úgy lehetséges, hogy a cég hivatalosan 110 ezer munkavállalója mellett még közel ennyi embert foglalkoztat külsősként illetve "kölcsönöz"). Ez ragyogóan mutatja, hogy milyen monumentális változást jelent Turner távozása - ennél csak a vezérigazgató-csere számít nagyobb horderejűnek.

Turner 11 éve dolgozik a Microsoftnál, a Ballmer-vezetés egyik oszlopos tagjának számított, aki Ballmer távozása után a vezérigazgatói posztra is esélyes volt. Végül az igazgatótanács Satya Nadellát nevezte ki a cég élére, de Turner pedig maradt a COO pozícióban - egészen mostanáig. Turner egyébként az amerikai giga-áruházláncnál, a Walmartnál kezdte karrierjét, ahol pénztárosból küzdötte fel magát egészen az informatikai igazgató (CIO) pozícióig, majd egy másik áruházlánc, a Sam's Club vezérigazgatója volt egy ideig.

A Microsoftnál Turnert tartják a "scorecard" rendszer kitalálójának és bevezetőjének, ebben minden egyes munkavállaló számára egyéni mérőszámokat rendel a rendszer, a feladat pedig ezek maximalizálása - minden áron. Szintén Turner nevéhez kötődik a hírhedt "stack ranking" rendszer kidolgozása és bevezetése, amely az adott területen dolgozó legrosszabb dolgozókat bélyegezte meg, attól függetlenül, hogy abszolút skálán hogyan teljesítettek.

De ki jön?

Az alkalmat megragadva a Microsoft vezetésében és szervezeti struktúrájában komolyabb változást is eszközölt. Turner pozícióját az értékesítés és marketing élén nem veszi át senki, felelősségi körét több felsővezető között osztotta ki Nadella. Eszerint Judson Althoff a tulajdonképpeni értékesítést viszi majd tovább (nagyvállalatok, közszféra, kkv-k, fejlesztők és szolgáltatások tekintetében is). A termékmarketinget Jean-Philippe Courtois veszi át Észak-Amerikában is, ő eddig csak az Amerikán kívüli régiókat vitte. A marketingigazgató Chris Caposella a teljes marketingtevékenységet viszi majd (reklámkampányok, rendezvények, egészen a Microsoft-boltok működéséig). A pénzügyi igazgató Amy Hood pedig a központi pénzügyi szervezet mellett a különböző divíziókba integrált pénzügyes csapatok fölött is irányítást szerez, ezek a jövőben szintén Hood felé jelentenek majd.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az átszervezés lényege újraszeletelni a feladatokat, az eddig egy kézben, Turnernél összpontosuló, de dedikált divíziókban zajlott az értékesítés és marketing. Az új szervezetben elvben ezek a silók lebomlanak, és adott termékek/szolgáltatások kezelése integráltan zajlik majd, összébb vont értékesítés és marketing mentén.

Az előző átszervezésektől eltérően ezúttal elbocsátások nem lesznek a Microsoftnál.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról