Szerző: Voith Hunor

2016. június 2. 13:00

Elérhető a Microsoft CRM Online 2016 tavaszi frissítése

Az ügyfélkapcsolati rendszer számos más fejlesztés mellett webes portálokat és IoT képességeket kapott.

Általánosan elérhető státuszba került a Dynamics CRM 2016 és CRM Online tavaszi frissítése – jelentette be a Microsoft. Az ügyfélkapcsolati rendszer számos kisebb-nagyobb fejlesztést kapott, de – a korábbi állásfoglalásnak megfelelően – funkcióparitásról szó sincs, így egyes újdonságok csak az Online változattal használhatók (a helyben futó változat lényegében csak az Exchange-es email-szinkronizációt tudja exkluzívként felmutatni).

A vállalat a két legjelentősebb fejlesztésként az önkiszolgáló portálokat, valamint az IoT-alapú munkafolyamat-automatizálást emeli ki. A külön kiegészítőként megvehető portálfunkció a Dynamics CRM történetében először saját kiadású (tehát nem harmadik féltől származó) portálokat jelent, melyek alapvetően kulcsrakészek, de természetesen az egyedi üzleti igényeknek megfelelően konfigurálhatóak.

Egyébként ez is csak félig-meddig minősül belső fejlesztésnek, az új felületek a korábbi Microsoft-partner Adxstudio tavaly őszi felvásárlásával kerülhettek be a saját kínálatba. Az ügyfelek a vásárló, munkavállalói és közösségi portálok között válogathatnak – a Microsoft szerint az emberek 84 százaléka szereti inkább saját maga megtalálni valamilyen kérdésére a választ, mielőtt direkt segítséghez fordul.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az IoT-integráció a Connected Field Service alapjául szolgál. A funkció előzetese június 7-től lesz kipróbálható, és elméletben a különböző összekapcsolt eszközökről beérkező üzenetek alapján lehet vele munkafolyamat-automatizációt megvalósítani – a Microsoft szerint ez végső soron lerövidíti a cégek reakcióidejét, így azok gyorsabban (akár a panasz beérkezése előtt is) szolgálhatják ki ügyfeleiket.

A további érdekességek közé tartozik a Learning Path, ami személyre szabott CRM-felületet kínál a felhasználóknak a könnyebb betanulás és navigálás érdekében, a Windows Update támogatással frissülő Unified Service Desk, a munkalapoktól (work order) függetlenített naptár, az új OData feedek, a bővített SDK-val online fizetési szolgáltatások (payment system) Dynamics Marketing oldalakkal való integrálása, a bővített közösségimédia-figyelés (Instagram, fórumok, Tumblren és WordPressen ülő blogok), gépi tanulással kiegészített közösségimédia-elemzési eszközök, stb. A lista hosszú, a részletekért érdemes ezt az összefoglalót, valamint a Dynamics CRM termékfejlesztési tervét (roadmap) átnézni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról