HWSW

Weboldalba ágyazható VR tartalmakat ígér a Google

A natív appok mellett weboldalakba is beágyazhatóvá teszi a VR tartalmakat a Google frissen bejelentett VR View kezdeményezése. A keresőóriás egy iOS-es Cardboard SDK-t is kiad.

A VR eszközök háza táján az elmúlt hetekben minden az Oculus, [1]a HTC és a Sony szemüvegei [2]körül forgott: a készülékek elképesztő játék- és tartalomfogyasztási élményt ígérnek, cserébe viszont mélyen a pénztárcába kell nyúlni értük - és nem utolsó sorban a VR tartalmak megfelelő kezelésére képes hardverért is.

A piacon ugyanakkor filléres úttörők is akadnak, ilyen a Google Cardboard kezdeményezése: a már néhány dollárért megvásárolható keretben az okostelefon felel a kép megjelenítéséért és a felhasználó fejmozgásának követéséért, míg a kijelző tartalmát két lencse formálja széles látószögű képpé. A megoldás persze messze nem biztosít olyan élményt mint fentebb sorolt nagy testvérei, (igaz akadnak meglepő kivételek [3]) ugyanakkor miután egy olyan eszközre épít, amellyel a felhasználók jelentős része már rendelkezik, kifejezetten olcsón ad lehetőséget a felhasználóknak és fejlesztőknek a VR tartalmakkal való ismerkedésre.

xEzt egyszerűsítené tovább a Google frissen bejelentett VR View eszközével, amellyel a fejlesztők egyszerűen ágyazhatnak különböző 360 fokos tartalmakat webolalakba vagy akár a Cardboardhoz szánt natív alkalmazásokba, legyen szó akár képekről vagy videókról.

Jelenleg a VR tartalomfogyasztás és -készítés is meglehetősen körülményes: a felhasználó kell hogy rendelkezzen a megfelelő szemüveggel, (esetünkben Cardboarddal) az adott vállalatnak pedig saját natív alkalmazást kell készítenie hozzá, és rá is kell vennie a felhasználókat hogy telepítsék azt. A Google ezt a problémát a VR View-val hidalná át, amellyel a cégek VR szemüvegekre szánt tartalmaikat egyszerűen weboldalaikon tehetik elérhetővé. A megoldás számos területen hasznosítható lehet, a webshopok termékeinek térbeli megtekintésétől az eladó ingatlanok virtuális bejárásáig.

A Google a fentieken túl végre az iOS felé is nyit, és Cardboard SDK-t ad ki az Apple mobilos rendszeréhez. Ahogy a cég termékmenedzsere Nathan Martz a TechCrunch-nak nyilatkozva elmondta, [4] iOS-hez a vállalat eddig csak Unity-ben adott támogatást, ami nagyban megnehezítette a natív fejlesztők dolgát. A frissen kiadott fejlesztőkészlettel a cég szerint egy sor feladat egyszerűbbé válik a platformon, a fejmozgás követésétől a térbeli hangzásig. Az SDK gyakorlatilag az androidos megfelelőjével azonos funkciókészletet kínál. Ha valakinek felkeltette a figylemét az iOS-es fejlesztőkészlet, érdemes felkeresni a projekt GitHub oldalát. [5]

A cikkben hivatkozott linkek:
[1] https://www.hwsw.hu/hirek/55377/oculus-rift-szemuveg-virtualis-valosag-pc-amd-nvidia.html
[2] https://www.hwsw.hu/hirek/55326/sony-playstation-vr-virtualis-valosag-konzol-oculus-htc-vive.html
[3] https://www.hwsw.hu/hirek/55259/sony-xperia-z5-premium-teszt-vr.html
[4] http://techcrunch.com/2016/03/30/google-tackles-simple-360-content-embeds-with-vr-view-introduces-cardboard-sdk-for-ios/?ncid=rss
[5] https://github.com/googlesamples/cardboard-ios
A cikk adatai:
//www.hwsw.hu/hirek/55393/google-cardboard-vr-view-ios-sdk.html
Író: Hlács Ferenc (feradyr@gmail.com)
Dátum: 2016. március 31. 13:30
Rovat: digitális otthon