Szerző: Hlács Ferenc

2016. február 25. 10:32

Világszerte elérhetők a Facebook új reakciógombjai

Öt új reakciógombot kap a Facebook. A "tetszik" mellé érkező új opciókat a vállalat Spanyolországban és Írországban október óta tesztelte, azok némi finomítás után most világszerte elérhetővé váltak.

Globálisan elrajtoltak a Facebook várva várt új reakciógombjai. A vállalat még tavaly októberben kezdte meg a gombok tesztüzemét Írországban és Spanyolországban - a kísérleti fázis pedig úgy látszik sikeres volt, az összesen öt új reakciót már világszerte igénybe vehetik a felhasználók. Ahogy a vállalat már az őszi bejelentéskor tisztázta, az új opciók között továbbra sem lesz "dislike" vagy "nem tetszik" gomb.

Az öt újdonság ehelyett a "imádom", "vicces", "hűha", "szomorú" és "dühítő" feliratot viseli, amelyekkel a felhasználók örömöt, meglepődést, szomorúságot vagy haragot fejezhetnek ki. Az új lehetőségeket a vállalat a felhasználók leggyakoribb egyszavas kommentjeit, illetve a népszerű virtuális matricák használatát elemezve állította össze, a tesztidőszak alatt bevezetett listán azonban a cég a funkciók globális élesedéséig még faragott.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az elmúlt hónapokban az ír és spanyol területeken a vállalat eredetileg hat gombot próbált ki, a fenti reakciókat az ugyancsak örömöt kifejező "yay"-jel kiegészítve, ez azonban úgy látszik túl nagy átfedésben volt az "imádom", illetve az alaposan bejáratott "tetszik" gombokkal, az egyszer "yay"-re bökő felhasználók ugyanis a későbbiekben javarészt inkább a szívecskés reakció mellett döntöttek. Rövid időre egyébként a zavarodottságot kommunikáló "confused" gomb is megjelent a kísérleti fázis alatt, ez azonban végül alacsony kihasználtsága miatt a "yay" sorsára jutott.

Összességében a Facebook tapasztalatai szerint a tesztelésre kiszemelt régiók felhasználói nagyon hasonlóan használták az új gombokat, így a cég február végéhez közeledve már jelentősebb rizikó nélkül élesíthette azokat világszerte. Az új ikonok az egeret a like gomb fölött tartva hívhatók elő, azok bevezetése nem csak a felhasználók számára oldja meg a szomorú posztok "lájkolásának" (saddelésének?) sokéves problémáját, de a vállalat számára is jóval árnyaltabb képet ad a felhasználók tevékenységéről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról