Szerző: Voith Hunor

2016. február 24. 12:00

Az Apple és a Xiaomi a viselhető kütyük piacának nyertesei

A két végletet képviselő cég nagyot harapott a tortából, a Fitbit borúlátó a jövőt illetően.

Tavaly is a Fitbit értékesítette a legtöbb viselhető okoseszközt, de a cég jövőre már bukhatja piacvezető szerepét, ha az Apple és a Xiaomi a 2015-öshöz hasonló ütemben tudja növelni kereskedelmi részesedését. Az IDC legfrissebb jelentése alapján az látszik, hogy az amerikai vállalat a legdrágább, a kínai cég pedig a legolcsóbb szegmenst tarolta le, az éves volumen pedig hatalmasat nőtt, 28,8 millió darabról 78,1 millióra.

A forgalom ekkora ugrása azt mutatja, hogy a viselhető kütyük már egyáltalán nem csak a technológiai újításokra fogékonyak körében terjednek, hanem már megvan az a lendület és ismertség, ami az "átlagos" felhasználók ingerküszöbét is eléri. Az IDC kiemeli, hogy a divatnak és a dizájnnak nagy hatása van a keresletre, továbbá az okosóra és fitneszkarperec csak az ugródeszka az okosruházat és egyéb kiegészítők felé.

Az is bizonyos, hogy piac a mostani otthoni fókuszú felhasználástól erősen a komplexebb egészségügyi irányba fog elmozdulni. Ennek alapjait több nagyvállalat (például IBM, SAP) épp most igyekszik lerakni, és várhatóan az egészségbiztosítási és ezzel párhuzamosan az állami szféra is egyre aktívabban fog majd belefolyni ezekbe a kezdeményezésekbe, hogy egészségügyi kiadásait erősen adatvezérelt alapokon csökkenteni tudja.

A Fitbit tavaly 10,9 millióról 21 millióra tudta növelni eladásait, de a teljes piac növekedési ütemét nem tudta lekövetni, így összességében részesedése 37,9 százalékról 26,9 százalékra csökkent. A cég nemrég kissé borúlátó pénzügyi előrejelzést adott ki, ami tovább rántotta a mélybe az év eleje óta amúgy gyengélkedő részvényeket – az árfolyam alig két hónap alatt közel felére zuhant.

Az Apple és a Xiaomi nagyot mentek. Utóbbi sikere nem nagy meglepetés, a Mi Band 1 és 1S kvázi fillérekért, 20 dollár alatt kapható, és a fejlesztett modellbe még optikai pulzusmérő is került, így világszerte nagyon kedvező belépési pontot kínál az árérzékeny és a kíváncsi vásárlóknak egyaránt. A kínai gyártó a 2014-es 1,1 millió után 2015-ben már 12 millió fitneszkarperecet adott el.

Az Apple teljesítménye már inkább figyelemre méltó, hiszen a legfelső árkategóriába pozicionált termékeket kínál. A különböző Watch modellekből majdnem annyi fogyott, mint a Xiaomi olcsó kiegészítőiből – a 11,6 milliós értékesítés megdöbbentően magas a teljes piac méretéhez, az árhoz és amúgy az eszköz "kiforrottságához", hasznosságához képest.

A lista első három helyezettjét továbbra is a Garming és a Samsung követi, viszonylag szerény részesedéssel. A Samsungnak különösen fájhat, hogy hiába lépett jóval az Apple előtt a piacra, tavaly csak 3,1 millió okosórát tudott eladni, ráadásul 2014-hez képest csak 400 ezerrel tudta növelni értékesítését.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az IDC 2019-re már bőven 200 millió feletti értékesítést vár, és a piackutató szerint csak okosórából több (88,3 millió darab) fog fogyni, mint tavaly az összes viselhető okoseszközből együttvéve. Az előrejelzés az Apple-t teszi meg az akkori okosóra-piac királyának 45 milliós éves eladással, mintegy tízmillióval meghaladva az androidos konkurensek összértékesítését.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról