Szerző: Koi Tamás

2016. február 22. 16:17

Megszűnik a Tesco Mobile

Április 16-án megszünteti a mobiltelefon-szolgáltatást a Tesco Mobile, így végleg lehúzza a rolót az egyik legnagyobb reményekkel indult virtuális mobilszolgáltató. Az ügyfelek a Vodafone-hoz kerülnek, de ez már csak szerződésjogi procedúra, hiszen a Tesco Mobile mögül a névadó már tavaly kivonult.

Másfél hónapon belül végleg véget ér a magyarországi virtuális mobilszolgáltatói piac legnagyobb kalandja: megszünteti szolgáltatását a Tesco Mobile, a Tesco Globál Áruházak Zrt. és a Vodafone Magyarország Zrt. által 2011-ben közösen alapított virtuális mobilszolgáltató (MVNO). A saját számmezővel is rendelkező szolgáltató ügyfelei április közepétől a Vodafone-hoz kerülnek, bár technikailag már most is kizárólagosan a szolgáltatóhoz tartoznak.

Vége a dalnak

A szolgáltató által az ügyfeleknek küldött, valamint az internetre is felkerült tájékoztató dokumentum szerint április 1-től már nem lehet új előfizetést kötni a Tesco Mobile-nál, április 5-től a szolgáltatás átadásáig pedig nem lehet majd egyenlegfeltöltést vásárolni a meglévő feltöltőkártyás tarifákhoz. Az ügyfelek átadás-átvétele április 6. és 16. között zajlik majd, a váltást követően az előfizetők SMS-t kapnak, a változatlanul megmaradó telefonszámukra. A szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy a váltást követően a mobilkészülék egyes beállításainak (pl. APN, MMS-központ címe) módosítására lehet szükség.

A szolgáltatóváltás után egyes tarifák továbbra is elérhetők maradnak, bizonyos opciók és feltételek ugyanakkor megszűnnek. Így például marad a Dupla és a Kedvenc tarifa, akárcsak a roaming kedvezmények, de megszűnik a "Clubcard" és "Ingyenpercek" opció. A szolgáltatás igénybevételének feltételei egyoldalú szerződésmódosítással változnak, így ha az ügyfél számára hátrányos változásokat kínál az új szerződés, az értesítés kézhez vételét követően 15 napon belül jogosult az előfizető a szerződés azonnali hatályú felmondására (a szolgáltató személyében történő változás önmagában nem keletkeztet felmondási jogot). Fontos, hogy egy tavalyi jogszabálymódosítás értelmében ilyenkor az egyenlegének fennmaradó részét a szolgáltató köteles visszafizetni az előfizetőnek.


dr. Beck György (balra) és Gerry Gray (jobbra), a Vodafone és a Tesco első embere 2011-ben: három évig bírták együtt

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Vodafone ugyanakkor láthatóan nem szeretné, ha a megmaradt ügyfelek elvándorolnának, vagy tömegesen mondanák fel szerződésüket, inkább különböző kedvezményekkel próbálja maradásra bírni őket. Így a Tesco Mobile-os ügyfelek a váltást követően egy hónapig 1 GB-nyi adatforgalmat kapnak ingyen, valamint három hónapig havonta 1000 forint lebeszélhetőséghez jutnak, melyet belföldön, normál díjas irányba használhatnak fel.

MVNO - kudarcra ítélve?

A Tesco Mobile megszűnésével a magyar MVNO piac egyik legnagyobb reménysége szűnik meg, egyben hallgatólagosan beigazolódik az MVNO üzleti modell kudarca Magyarországon. A jelenség azonban nem teljesen új keletű: a 2012-ben indult Tesco Mobile mögül már a tavalyi év elején minden különösebb hírverés nélkül kivonult az egyik alapító-tulajdonos, a Tesco, a szolgáltatót ezt követően 100%-ban az infrastruktúrát nyújtó Vodafone birtokolta.

A mostani lépés gyakorlatilag a tulajdonosi szerkezet megváltozása óta borítékolható volt, hiszen technikailag már eddig is Vodafone-ügyfélnek számítottak a Tesco Mobile-osok, április közepétől viszont már ténylegesen a piros logós szolgáltatóval is állnak majd szerződésben. Az átadásra kerülő ügyfélbázis méretéről legfeljebb találgatni lehet a tavalyi tranzakció kapcsán. Tavaly a szolgáltató éves jelentésében szereplő információk alapján 66 ezer ügyfél került át a Vodafone-hoz - hogy azóta a számuk hogyan változott, azt nem tudni.

Magyarországon nem a Tesco Mobile az első virtuális szolgáltatás, amely megszűnik, bár a hasonló szolgáltatások kivezetése mögött más és más indokok húzódhatnak. Bár hasonló tulajdonosi szerkezetű MVNO csak ez az egy volt, az elmúlt években több, MVNO-ként hirdetett mobilmárka is bezárta kapuit, így többek közt a szintén a Vodafone által a Magyar Postával közösen dédelgetett Postafon, illetve a Telenor által gründolt Red Bull Mobile, majd utóbb a djuice is lekerült a palettáról.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról