Szerző: Hlács Ferenc

2016. február 17. 18:00

VR-szemüvegeken támadhat fel a Leap Motion

Megoldaná a VR irányítás problémáját a Leap Motion. A cég VR-szemüvegekre szánt hardvert és frissült SDK-t is bejelentett. A mozgásérzékelőjéről ismertté vált cég a virtuális valóság terén kezd újabb szárnypróbálgatásba.

Lassan megtalálja a helyét a Leap Motion: a vállalat 2012-ben robbant be a köztudatba USB-s mozgásérzékelőjével, amely a levegőben tett kézmozdulatokkal, gesztusokkal volt hivatott vezérelni a csatlakoztatott PC-ket. Az elképzelés után sokan megfordultak, a gyakorlatban azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket - ahogy arról mi is meggyőződtünk, használata hosszabb távon kényelmetlen és messze nem olyan hatékony, mint az évtizedek alatt jól bevált billentyűzet-egér kombó. Bár a kütyü néhány notebookba építve is feltűnt, a közönség kezdeti lelkesedése hamar elcsitult.

A vállalatnak szüksége volt néhány évre míg megtalálta ideálisnak látszó felhasználási területét, a VR-t. A cég az utóbbi években komoly kutatásba kezdett a területen, Orion névre keresztelt új terméküket pedig már kifejezetten a VR szemüvegek rostélyára szánják - ami jobban belegondolva szinte magától értetődő hely a Leap Motion szenzor számára. Míg a számítógép előtt ülve az érzékelőnek integetni nem igazán intuitív megoldás, egy VR sisakot felcsapva a virtuális térben épp az egér és a klaviatúra kezelése válik nehézkessé: az íróasztalnál ülve a felhasználó például egy klasszikus első személy nézetben használt játék esetében sajátjához képest egészen máshogy mozgó karokat lát.

01:24
 

Leap Motion: Orion

Még több videó

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A szemüveg elején elhelyezett érzékelővel lehetőség nyílik a felhasználó kezeit, illetve mozdulatait egy az egyben megjeleníteni a virtuális térben, aminél nehéz természetesebb irányítási módszert találni. Az új érzékelő a cég szerint pontosabb és kisebb is lesz az első generáció - önálló konzumer verzió ugyanakkor nem készül belőle. A Leap Motion új szenzorát kizárólag VR, illetve AR eszközök gyártóinak árulja majd, akik beépíthetik azt készülékeikbe.

A cég az új hardver mellé a fejlesztőknek egy új SDK-t is kiad, amely ígérete szerint szerint sok területen hoz előrelépést, többek között visszafogottabb CPU használatot és késleltetést, illetve a látómező szélén is pontosabb tárgykövetést hoz. Az új szoftver továbbá pontosabban és gyorsabban ismeri fel az érzékelők elé tartott kezeket, sőt az új szenzorral már nem csak  kézfej, de a teljes kar követésére is képes. A Leap Motion új terméke a tervek szerint még ebben az évben feltűnhet egyes VR szemüvegek előlapján.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról