Szerző: Koi Tamás

2016. január 8. 10:00

Megszűnik a Telekom saját számlafizetési platformja

Áprilistól megszűnik a Magyar Telekom által üzemeltetett Távszámla online fizetési platform, mely a távközlési szolgáltató számlái mellett egyes közüzemi szolgáltatók számláit is kezeli. Az ügyfelek helyette a jóval több szolgáltatót integráló Díjnethez csatlakozhatnak, vagy a Telekom.hu-n fizethetik be a számláikat.

Több mint tíz évnyi működést követően bezár a Távszámla, a Magyar Telekom saját fejlesztésű online számlafizetési platformja. A megszűnő szolgáltatás helyett a cég a konkurenciának számító Díjnetet javasolja ügyfeleinek, illetve a saját telekommunikációs szolgáltatások számlái befizethetők a Telekom online ügyfélszolgálatán is. A két szolgáltató egyszerű migrációs folyamatot ígér az ügyfeleknek, azaz a regisztrált számlakibocsátók pár kattintással átvihetők a Távszámlából a Díjnetbe - a részletekről e-mailben értesíti a Telekom az érintett ügyfeleket.

A 2005. nyarán indult Távszámla eleinte csak a Telekom számlák (illetve az akkori Matáv-csoporthoz tartozó számlák) online fizetésére, illetve megtekintésére adott lehetőséget, később azonban több közüzemi szolgáltató is csatlakozott a platformhoz, némelyikük azóta ott is hagyta mind a Távszámlát, mind a Díjnetet. A Távszámla jelentősége ugyanakkor csak ebben az évtizedben kezdett el igazán felértékelődni, amikor a szolgáltatók, élükön a Magyar Telekommal, költségcsökkentési okokból az elektronikus számlakezelést kezdték előnyben részesíteni.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Telekomnál az új ügyfélszolgálati, ügyfélkezelési rendszer elhúzódó bevezetése alatt volt olyan időszak, amikor az ügyfelek bizonyos szolgáltatások számláit csak a Távszámlában tudták online kezelni, mivel a távközlési cég online ügyfélszolgálata nem, vagy csak bizonyos tevékenységekre korlátozódva működött. A Telekom közleménye szerint a Távszámla megszüntetését a "termékportfólió egyszerűsítése" indokolja, illetve az ügyfelek most már minden Telekom-számlájukat egy helyen kezelhetik az online ügyfélszolgálaton, az egységesített Telekom-fiókjukkal, emellett mobilalkalmazással is fizethetnek számlát.

A Díjnethez is tartozik egyébként hasonló mobilalkalmazás, mellyel pár mozdulattal befizethetők a számlák, az ügyfélnek emellett a webes felületen van lehetősége kezelni a számlákat. A Díjnet ugyanakkor nem kezel meghatalmazott számlafizetőket, mely a Távszámla egyik kézenfekvő kényelmi szolgáltatása volt azok számára, akiknél lakótárs, netán albérlő kezeli, vagy fizeti a közüzemi számlákat.

A Díjnet ugyanakkor mára gyakorlatilag az összes nagyobb közüzemi számlakibocsátót maga köré gyűjtötte, így ma már 24 kisebb-nagyobb szolgáltató számláit kezeli a rendszer. A nagyok listájából egyedül az ELMŰ-ÉMÁSZ csoport hiányzik, mely éppen egy éve, botrányos körülmények közt hagyta ott az online számlafizetési szolgáltatást.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról