Szerző: Hlács Ferenc

2015. december 21. 11:45

Elérhető a legújabb Google Play Services

A felhasználók potenciális lemorzsolódásának előrejelzésével őrizheti meg az androidos appok népszerűségét a legújabb Google Play Services. A szolgáltatáscsomag legutóbbi frissítését követően a fizetési hajlandóság megbecsülésére is lehetőséget ad.

Új verziószámhoz érkezett a Google Play Services, a Google több finomítást is elvégzett az okostelefonos ökoszisztémájának gerincét képező szolgáltatáscsomagon. A 8.4-es verzió a ráncfelvarrások mellett új funkciókat is bevezet, a fejlesztők már most használatba vehetik.

A termék egyik legfontosabb újítását a Player Stats API felturbózása jelenti, ami már képes mind a felhasználóvesztés, mind pedig a felhasználók pénzköltési hajlandóságának előrejelzésére. Ha például a rendszer kis költési kedvet jelez egy adott app felhasználóinál, a fejlesztőnek lehetősége van kedvezményes árakat beállítani, netán hirdetésekkel támogatott konstrukcióra váltani. A megoldással a felhasználóvesztés is megelőzhető, ha a szolgáltatás erre utaló tendenciákat jelez, még időben van lehetőség új, potenciálisan vonzóbb tartalommal kiegészíteni az appot.

05:34
 

Google Play Services 8.4

Még több videó

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A vállalat a májusban bevezetett App Invites funkción is csiszolt. Az opció lehetővé teszi, hogy a felhasználók megosszák a nekik tetsző appokat ismerőseikkel, a Google Play Services 8.4-től fogva pedig ezt úgy is megtehetik, hogy egy elküldött emailbe egyenesen az alkalmazásból emelnek át tartalmakat. A levelek törzsét a fejlesztő alakíthatja ki, HTML alapon. A cég példájával élve, egy főzőapp megosztásánál abból egy recept is hozzácsapható a felhasználók a levélhez, így a címzett rögtön láthatja, nagyjából mire számítson az alkalmazásban. A keresőóriás várakozásai szerint a megoldás több telepítést, illetve aktívabb felhasználókat hoz majd, miután azok már a tartalmat ismerve döntenek az adott app mellett.

Az alkalmazások a fentieken túl a jövőben a helymeghatározás terén is erősödnek majd, az FLP (Fused Location Provider) szolgáltatás frissítésének hála. A megoldás arra hivatott, hogy többféle szenzor adatai alapján szolgáljon helyadatokkal az appok számára, mint a Wi-Fi, GPS vagy épp az adótornyok. A legújabb frissítést követően az FLP már egyszerre több közeli adótornyot is tud helymeghatározásra használni, ezzel pontosabb adatokat biztosít.

A Google mindezek mellett a Maps API-n is finomított, abban az újonnan bevezetett onClickListener funkció segítségével lehetőség nyílik virtuális poligonok elhelyezésére a térképen, amelyekkel elcsíphetők a felhasználók érintései. A Nearby Messeges API is fejlődött, az már a háttérben is képes a cég nyílt forrású Eddystone beaconjei után kutatni, így az egyébként inaktív appokat is felébresztheti, ha egy Bluetooth LE beaconnel találkozik. Apróbb újítás továbbá, hogy a szolgáltatáscsomaggal érkező Vision API már az Aztec típusú vonalkódokkal is megbirkózik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról