Szerző: Hlács Ferenc

2015. december 3. 13:30

A Netflix ellen indul harcba a YouTube

Saját Netflix-alternatíván dolgozik a YouTube a Wall Street Journal forrásai szerint. A film- és sorozatstreaming szolgáltatás már jövőre feltűnhet, abban a vállalat elsősorban az új tartalmakra helyezi majd a hangsúlyt.

Noha hazánkba egyelőre nem igazán jutottak el, tőlünk nyugatabbra haladva rendkívül népszerűek a különböző a filmstreaming szolgáltatások, mint a Netflix vagy az Amazon megoldásai - a piacot azonban hamarosan új szereplő bolygathatja meg. A Wall Street Journal szerint nem kisebb versenyző dolgozik saját Netflix alternatíváján, mint a YouTube, az immár a Google átszervezésével létrejött Alphabet cégbirodalom alá tartozó videómegosztó.

Egy hasonló megoldás kifejezetten érdekes irányvonalat vázol fel a cég részéről, figyelembe véve, hogy a Google-nek már van egy hasonló szolgáltatása, a tavaly óta Magyarországon is elérhető Google Play Movies. Bár utóbbi nem havidíj ellenében kínál korlátlan tartalmat, felületén az egyes filmek külön-külön vásárolhatók meg vagy kölcsönözhetők ki, erősen kérdéses, hogy a keresőóriásnak egy előfizetéses streaming megoldás mellett megéri-e a Play Moviest továbbra is fenntartani. Hasonló átfedés van egyébként a Google Play Music zenestreaming szolgáltatás és az alig egy hónapja indult, YouTube Music között is - ezt tetézi, hogy az ugyancsak nemrég rajtolt YouTube Red előfizetéssel mindkettő igénybe vehető.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A YouTube-tól jelenleg sem állnak távol a felhasználók által feltöltött videókon túlmutató tartalmak, a vállalat épp az említett Red bevezetése kapcsán jelentette be, hogy hosszabb, nagyobb költségvetésű, saját gyártású filmeket, videókat is biztosít majd előfizetőinek - nagy valószínűséggel ezek sorához csatlakoznak majd a licencelt filmek és sorozatok. Azt egyelőre nem tudni, hogy a vállalat az egyelőre vélhetően gyerekcipőben járó szolgáltatást is a Red előfizetés alá vonja-e be.

Streaming-veteránok állnak csatasorba

A WSJ a vállalathoz közeli forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a vállalat már több hollywoodi stúdióval is tárgyal a projekt kapcsán, amelyektől a jövőben potenciálisan új tartalmakat licencelhet. A törekvéseket megerősíteni látszik az is, hogy a YouTube az utóbbi időben több, a területen jelentős tapasztalattal rendelkező alkalmazottal is bővítette fegyvertárát: 2014 végén a Netflix korábbi tartalomigazgatója, Kelly Merryman, idén nyáron pedig az MTV műsor-összeállításért felelős vezetője, Susanne Daniels is csatlakozott a vállalathoz, de YouTube üzleti vezetője, Robert Kyncl is a Netflix kötelékéből származik. Az értesülések szerint ők is a készülőben lévő filmstreaming megoldás főbb felelősei között vannak.

Érdekes információmorzsa továbbá, hogy a WSJ forrásai szerint a cég, a Netflixhez vagy Huluhoz hasonló (leendő) riválisaival ellentétben nem helyez majd túl nagy hangsúlyt a régebbi tartalmakra, elsősorban újabb filmeket, sorozatokat licencel majd, és már 2016-ra tekintélyes mennyiségű saját és licencelt tartalom felhalmozását tervezi. A YouTube a Google Play Movies létrehozása során kiépített kapcsolatokra támaszkodik a stúdiókkal való megállapodások során.

A keresőóriás ilyen irányú ambíciói a streaming televíziós tartalmakkal kapcsolatos előrejelzések fényében egyáltalán nem meglepőek. A Digital TV Research szerint a terület idén 26 milliárd dolláros forgalmat generált, amely 2020-ra csaknem duplájára, 51,1 milliárd dollárra nő majd, túlszárnyalva a hirdetésekből finanszírozott szolgáltatások bevételét. A YouTube-nak ráadásul kifejezetten jó esélyei vannak a területen: az erős brand mellett valószínűleg sok felhasználó számára vonzó lenne, ha egyetlen szolgáltatásból, potenciálisan egy előfizetési díjért streamelhetne zenét és filmeket is - továbbá ugyanitt megtalálná a legfrissebb macskás videókat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról