Szerző: Hlács Ferenc

2015. november 18. 12:04

Alaposan átalakul a Google+

A Közösségeket és Gyűjteményeket helyezi középpontba az alapos tatarozáson átesett Google+. A közösségi oldal felületét a Google átszabta, elképzelései szerint az a jövőben kimondottan az azonos érdeklődési körűeknek lesz hivatott közös fórumot biztosítani, kvázi a Pinterest és a Reddit keresztezéseként.

Komoly ráncfelvarrást kap a Google+, a keresőóriás a felhasználói visszajelzések alapján szinte teljesen újratervezte közösségi oldalának felületét. A megújult UI a Közösségeket és Gyűjteményeket helyezi előtérbe, a teljes közösségi hálót a felhasználók különböző érdeklődési körei köré rendezve. A tatarozáson átesett rendszer mindezek mellett a vállalat szerint a mobilos böngészőkhöz is sokkal jobban idomul.

Az újítások mellett azok indoka is érdekes: a Google felmérései alapján ugyanis a nagy lendülettel indult, végül azonban jóval versenytársai mögött rekedő szolgáltatást felhasználói elsősorban érdeklődési köreik követésére, megvitatására, illetve a hasonló érdeklődésűekkel való találkozásra használják. Ennek megfelelően a vállalat a frissített felületet is erre hegyezte ki, továbbá, ahogy Luke Wroblewski a cég termékigazgatója fogalmaz, a szolgáltatás "minden aspektusát radikálisan leegyszerűsítette".

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A középpontba helyezett Gyűjtemények oldal egy-egy témakör kapcsán aggregálja a relevánsnak ítélt tartalmakat, míg a Közösségek az azonos érdeklődési körrel rendelkező felhasználóknak biztosít közös fórumot. A Google a fentieken túl a kezdőoldalként megjelenő hírfolyamon is csiszolt, noha az alapkoncepció maradt, a képeket és egyéb posztokat továbbra is kártyákon tekinthetjük meg. Az új külsőt a cég természetesen az Android 5.0-val bevezetett Material Design irányelvei alapján építette fel, így az dizájn tekintetében is illeszkedik a mobil operációs rendszerhez, illetve a keresőóriás más alkalmazásaihoz.

Az érdeklődők már most kipróbálhatják az átszabott Google+ webes felületét, azt a szolgáltatás bejelentkezés után a cég szerint automatikusan felajánlja - nekünk ugyanakkor ez valamiért elmaradt, lehetséges hogy a megoldást a cég több lépésben juttatja el a különböző régiókba. Az új webes megjelenést használva egyelőre nem minden funkció érhető el (ezekre előreláthatólag néhány hetet kell várni) így lehetőség van bármikor visszaváltai a régi felületre. A közösségi oldalhoz tartozó androidos, illetve iOS-es mobilalkalmazások a tervek szerint a következő napokban frissülnek majd.

A Google négy éve indított szolgáltatása kapcsán viszonylag gyorsan kiderült, hogy nem lesz majd komoly Facebook-vetélytárs - annak ellenére, hogy gyakorlatilag mindenki, aki Google fiókkal rendelkezik automatikusan Google+ profilt is kap. Ennek dacára a Stone Temple Consulting idén áprilisi felmérése alapján a keresőóriás mintegy 2,2 milliárdos bázisából több mint kétmilliárdan soha nem tettek közzé tartalmat a közösségi oldalon, és valamivel több mint 7,6 millióan vannak akik a 2011-es rajt óta ötvennél többször posztoltak.

A tatarozással a vállalat immár expliciten a rétegigényeknek ad majd fórumot, ezzel pedig valószínűleg jobban megfelel majd a meglévő felhasználók igényeinek - noha a fenti számok jó eséllyel a frissítés hatására sem ugranak majd meg.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról