Szerző: Hlács Ferenc

2015. október 9. 12:31

Kamera válthatja fel a Sony kézkövető kontrollereit

Mélységérzékelő kamerát fejlesztő céget vásárolt a Sony: az ismeretlen összegért bekebelezett belga SoftKinetic technológiája a jövőben valószínűleg a japán cég VR eszközeinek tökéletesítésében játszik majd szerepet.

Hamarosan kényelmesebb vezérlést kaphat a Sony egyelőre prototípus fázisban lévő PlayStation VR szemüvege. A japán gyártó a napokban jelentette be, felvásárolja a SoftKinetic névre hallgató, mélységérzékelésre képes kamerákat fejlesztő belga vállalatot  - a cég technológiája mindenféle plusz hardver nélkül teszi lehetővé a térbeli mozgáskövetést. A felvásárlás pontos összegét a vállalat nem közölte.

A Sony korábban Project Morpheus néven futó VR megoldása jelenleg két PlayStation Move kontrollerpálcát használ, amelyek végén világító gömbök találhatók, ezek mozgását figyeli egy a televízió közelében elhelyezett kamera. A SoftKinetic megoldása nem igényel hasonló eszközöket, a vállalat kamerái képesek beazonosítani a felhasználó kezeit, illetve követni azok pozícióját. A szenzorok ToF (time-of-flight) kamerák közé sorolhatók, azaz a kiszemelt tárgyak távolságának meghatározásához infravörös fényt bocsátanak ki, majd megmérik az mennyi idő alatt ér vissza az érzékelőhöz. A módszerrel az egyes tárgyak formája nagy pontossággal tapogatható le - ezt az eljárást használja többek között az Xbox One-hoz tartozó Kinect szenzor is.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A SoftKinetic bekebelezésével a Sony a későbbiekben több mint valószínűleg búcsút int a VR eszközéhez párosuló világító pálcáknak, azokat egyszerűen a felhasználó kezével váltja fel, akárcsak a Microsoft fentebb említett terméke. Utóbbi, azaz a Kinect szenzor egy módosított változata került egyébként a redmondi cég AR szemüvegébe, a fejlesztőkészlet formájában nemrég elrajtolt HoloLensbe is. A Sony által frissen akvirált gyártó kameramoduljait egyébként korábban már más VR ambíciókkal rendelkező csapatok is megkörnyékezték, ilyen volt a nagyjából egy éve Kickstarteren indult, rövid életű Vrvana Totem szemüveg, amely végül nem érte el a az oldalon kitűzött finanszírozási célt.

Az új kamerákkal a Sony felzárkózhat a felhasználó, illetve az őt körülvevő szoba hasonló megfigyelésével egy ideje már kacérkodó HTC Vive headset vagy Oculus Rift mellé. A kézbe fogható kontrollerek persze a két konkurens terméknél továbbra is adottak, különösen az Oculushoz a tervek szerint 2016 második felében érkező Touch joystickek érdekesek, amelyek maguk is képesek követni például a felhasználó ujjainak pozícióját. Könnyen lehet, hogy a PlayStation VR későbbi verzióinál a Sony sem számol le teljes mértékben a hasonló kiegészítőkkel, érdekes lenne azonban egy teljesen "szabadkezes" vezérlési megoldás. Annyi mindenesetre biztosra vehető, hogy a világító gömbök záros határidőn belül eltűnnek a cég kontrollereiről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról