Szerző: Hlács Ferenc

2015. október 5. 15:46

Egyes reklámokat átenged szűrőin az Adblock

Új tulajdonos alá került az Adblock: a hirdetésblokkoló a névtelenségbe burkolózó tulaj döntése értelmében csatlakozik az Acceptable Ads Programhoz, és alapértelmezetten átengedi az "elfogadhatónak ítélt" - vagy pénzzel megfelelően támogatott - reklámokat.

Már az Adblock sem szűr ki minden reklámot: a Chrome, Firefox, illetve Safari böngészőkhöz letölthető, népszerű hirdetésblokkoló legutóbbi frissítését követően felugró üzenetben figyelmeztette felhasználóit, - akikből több mint 40 milliót tudhat magáénak - hogy a jövőben maga is részt vesz az Acceptable Ads Programban, azaz egyes hirdetők reklámjait fizetség ellenében átengedi szűrőin. Az üzenetből az is kiderült, hogy a szoftver gazdát cserélt, noha az új tulajdonos kiléte egyelőre ismeretlen.

A szóban forgó üzenettel először október 1-jén találkozhattak a felhasználók, abból kiderül, hogy a böngészőkiegészítő (immár az új tulaj döntése értelében) alapértelmezetten bekapcsolja a hirdetések szelektív szűrését, amelyet a felhasználóknak manuálisan kell kikapcsolni, hogy a szoftver ismét teljes vállszélességgel blokkolja a reklámokat. Az Acceptable Ads Porgramot egyébként először az ugyancsak népszerű, saját bevallása szerint 300 milliónál is többször letöltött Adblock Plus (ABP), illetve az azt tulajdonló Eyeo vezette be, az abban résztvevő cégek hirdetéseinek pedig több feltételnek is meg kell felelniük, hogy a felhasználók számára elviselhetőbbek legyenek, és azokat a szoftver láthatóvá tegye.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az egyes hirdetők feljutása a "fehérlistára" a cég szerint teljesen transzparens folyamat, sőt az említett megfelelési feltételeket is a felhasználókkal együttműködve hozták létre - a problémát az jelenti, hogy egyes cégek hirdetéseit a vállalat fizetség ellenében is megjeleníti, ilyen a Google, az Amazon vagy a Taboola is, a fizetős ügyfelek kapcsán azonban a cég egyáltalán nem ad ki információkat. Az ABP egyébként szintén a napokban jelentette be, hogy egy független ellenőrző bizottságnak engedi át a kezdeményezés felügyeletét, a még "feddhetetlenebb" működés érdekében, a fizetős konstrukciókról azonban továbbra is mélyen hallgat.

A The Next Web a tajdonosváltás kapcsán megkereste az Adblockot, a cég ugyanakkor nem árulta el az új birtokos kilétét, mondván, az kifejezetten kérte, hogy névtelen maradhasson. A korábbi tulaj, Michael Gundlach a jövőben semmilyen szálon nem kötődik majd a vállalathoz, annak igazgatója Gabriel Cubbage viszont továbbra is az Adblock kötelékében marad. Az új tulajdonos névtelensége mindenesetre nem sok jót ígér, a legitim szándékokkal fölösleges lenne az anonimitás.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról