Szerző: Hlács Ferenc

2015. szeptember 22. 17:15

Közhasznú társaság lett a Kickstarter

A megszokott Inc helyett már a PBC utótag áll a Kickstarter neve mögött, a közösségi finanszírozó oldal ugyanis vasárnapi bejelentése alapján közhasznú társaságként működik tovább. A vállalatnak a jövőben a döntéshozás során kiemelt helyen kell kezelnie társadalmi hatásait, a tavaly felvett B Corporation címmel együtt pedig már kifejezetten szigorú szabályoknak kell megfelelnie.

Átalakult a Kickstarter: a népszerű közösségi finanszírozó oldal vasárnap jelentette be, hogy közhasznú társaságként folytatja munkáját. A cég ennek megfelelően nevét is Kickstarter Inc-ről Kikcstarter PBC-re (Public Benefit Corporation) változtatta - a döntés értelmében pedig immár törvény kötelezi rá, hogy "pozitív hatást gyakoroljon a társadalomra".

A vállalat szerint a lépésre azért volt szükség, hogy a befektetők és részvényesek ne gyakorolhassanak rá a társadalmi célkitűzéseivel ellentétes hatást. Közhasznú társaságként a Kickstarternek a döntéshozási folyamatok során szem előtt kell tartania, hogy az milyen módon szolgálja a társadalom érdekeit, a cégnek továbbá vonatkozó tevékenységeiről időről időre jelentést is kell készítenie. A vállalat egyébként bejelentésében azt is közölte, a jövőben éves adózás utáni nyereségének öt százalékát a művészeti oktatás és az egyenlőtlenség ellen küzdő szervezetek számára ajánlja fel.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Félreértés ne essék, a Kickstarter ettől még nem lesz nonprofit szervezet, továbbra is felelnie kell a befektetőknek, továbbá kedve szerint tőzsdére vonulhat, sőt akár fel is vásárolhatják. Az alapítók szerint ugyanakkor a nincsenek ilyen terveik: a vállalat az elmúlt években egy 15 millió dolláros befektetési kört követően stabilan nyereséges volt, az elmúlt három évben 5-10 millió dollár közötti éves profittal, amelyet aztán visszaforgatott az üzletbe.

A Kickstarter, ahogy a New York Times is rámutat, már tavaly felvette a "B Corporation" címkét. Az önkéntesen vállalható besorolás, amelyet a nonprofit B Lab csoport hitelesít, komoly elvárásokat támaszt a cégek felé, azoknak nagyon szigorú környezeti és társadalmi felelősségvállalási szabályoknak kell megfelelniük, amelyről évente jelentést kell készíteniük részvényeseik számára. A B Corporation és a PBC besorolások együttesen igen kiterjedt elvárásokat állítanak a cég felé - utóbbi címke egyébként az Egyesült Államokban nem sok vállalat neve mögött található meg, a közösségi finanszírozó oldal szerint jelenleg az amerikai cégek 0,01 százaléka alakult hasonló társasággá.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról