Szerző: HIRDETÉS

2015. július 3. 11:53

Egy szállítóra bízza IT-infrastruktúráját a Wizz Air

“Szerverkörnyezetünket több, mint 95 százalékban Hewlett-Packard ProLiant kiszolgálók alkotják, ezeken a gépeken fut a Wizz Air vállalatirányítási, elektronikus számlázó és jegykiállító rendszere, valamint a 61 repülőből álló flotta üzleti kritikus karbantartási rendszere is, amely különösen magas rendelkezésre állást követelel” - mondta Barna Károly IT-üzemeltetési menedzser.

A 2300 főt foglalkotató Wizz Air ma 10 közép-kelet-európai országban, 20 különböző bázisról üzemel, és folyamatosan terjeszkedik. Csak idén további három bázist nyit, köztük egyet Debrecenben. A cég felsővezetése Genfből irányítja a társaságot, az IT-központ azonban a kezdetek óta változatlanul Budapesten van, a szakemberek innen menedzselik, fejlesztik és üzemeltetik mind az irodai, mind a back-end környezetet.

A Wizz Air egyszerre több generációt is használ, a gépparkban jelenleg 7. és 8. generációs ProLiant szerverek alkotják az infrastruktúra gerincét, de már megjelentek a legújabb,  9. generációs modellek is.

A fejlesztés legújabb iránya egyébként a mobilos fókusz, a légitársaság elkészítette teljesen mobilra szabott weboldalát, valamint natív appokat fejlesztett iOS és Android platformra is, illetve tervben van a Windows támogatása is. Ezeken keresztül a társaság sokkal hatékonyabban éri el a felhasználókat - ennek fontos következménye, hogy promóciós kampányok alatt az átlagos forgalom hússzorosát elérő terhelés is éri a kiszolgálókat, ilyenkor a cég nyilvános felhőből is igénybe vesz ideiglenes kapacitást. A következő 2-3 évben azonban a saját infrastruktúra is jelentősen bővülni fog, a meglévő 40 kiszolgáló mellé további 20-30 ProLiant csatlakozhat, emellett a cég tervezi a Hewlett-Packard 3PAR tárolók beszerzését is.

Szervereinket a felső kategóriás modellek közül választjuk, két processzorral és több, mint 100 gigabájt memóriával konfiguráljuk őket - mondta Barna Károly. Jellemzően öt évre tervezzük a gépek élettartamát, ezért nagyra értékeljük, hogy a ProLiant kiszolgálókba sok merevlemezt rakhatunk, az eddigiekben nem is volt szükségünk külső tárolóra. Az eltelt közel egy évtizedben mindössze egyetlen alaplapot kellett cserélnünk, legfeljebb diszkhibáink adódtak, azt hiszem ez önmagáért beszél. Más gyártók kiszolgálóival nem ez volt a tapasztalatunk - tette hozzá Barna.

Ahogy a legtöbb nagyvállalatnál, a Wizz Airnél is fontos szempont a vásárlásnál a hardver mellé adott szolgáltatás is. A Hewlett-Packard a kritikus szervereket a hívástól számítva 6 órán belül, a nem kritikusakat pedig legkésőbb a következő munkanapon javítja. Érdekesség, hogy a Hewlett-Packard a Magyarországon vásárolt szerverekre is nemzetközi szervízhátteret biztosít, vagyis az itthon vásárolt, de más központokban üzembe helyezett szervereket a helyi Hewlett-Packard javítja - ugyanolyan feltételek mellett, mint itthon, ez fontos érv volt a Hewlett-Packard kiválasztása mellett.

[A Hewlett-Packard Magyarország megbízásából készített anyag.]

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról