Szerző: Koi Tamás

2015. június 11. 13:26

Megtiltották az áremelést a mobilszolgáltatóknak

A hazai hírközlésszabályozásban mindeddig példa nélküli esetként lényegében megtiltotta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság két mobilszolgáltató nyári áremelését. A Telekom és a Telenor a hírközlésfelügyeleti szerv szerint gyaníthatóan jogszabálysértően kívánta módosítani árait az év közepétől.

Általános hatósági felügyeleti eljárást indított a Magyar Telekom és a Telenor Magyarország ellen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), felmerült ugyanis, hogy a két cég több ponton is a jogszabályokat megsértve akart módosítani mobiltávközlési és kapcsolódó szolgáltatásainak árain július 1-jével - áll a hatóság kora délután kiadott közleményében. A szervezet a vizsgálat idejére ideiglenes intézkedéssel megtiltotta a két érintett cégnek, hogy végrehajtsák a bejelentett áremeléseket, ami példátlan esetnek számít a hazai hírközlésszabályozás történetében.

Megálljt parancsoltak

A hatóság azért kezdett vizsgálódni, mert a szerződésmódosítási ajánlattal, annak közlésével és magával a módosítással kapcsolatban több ponton felmerül az elektronikus hírközlésre vonatkozó jogszabályok megsértése - szerepel a szervezet állásfoglalásában. Az NMHH a vizsgálat során ellenőrzi, hogy a szolgáltatók időben, megfelelő hírközlő csatornán, világosan, áttekinthetően és a választási lehetőségeket egyértelműen közölve értesítették-e előfizetőiket a tervezett változtatásokról. Az NMHH-nak a díjemelések mértékével kapcsolatban ugyanakkor nincs hatásköre vizsgálódni, az árképzés nem tárgya a hatósági ellenőrzésnek - figyelmeztet a felügyeleti szerv.

A hatóság elsősorban azt kifogásolja, hogy a két szolgáltató az előfizetési és szolgáltatási díjakat kétoldalú szerződésmódosítással kívánják módosítani, méghozzá úgy, hogy hogy ha az érintett előfizetők az értesítéstől számított 15 napon belül nem nyilatkoznak a módosítási ajánlat elutasításáról, akkor azt a szolgáltatók elfogadottnak tekintik. A jogszabályok szerint viszont az előfizetőknek a kétoldalú szerződésmódosítás esetében lehetőségük van úgy is dönteni, hogy az ajánlatot nem fogadják el, és ebben az esetben a szerződésük a korábbi tartalommal marad hatályban.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Mivel a tervezett módosítások a két szolgáltató előfizetőinek nagy részét érintik, és mivel hatályba lépésük esetén fennáll annak veszélye, hogy az előfizetők emiatt olyan hátrányt szenvednek, amelyet később már nem, vagy csak nehezen lehet elhárítani, a hatóság az eljárás befejezéséig ideiglenes intézkedéssel megtiltotta a szolgáltatóknak, hogy július 1-jétől végrehajtsák a közzétett ajánlatuk szerinti szerződésmódosítást - fogalmaz az NMHH közleményében.

Készül a "megoldás"

A hatósági vizsgálat megindítására az érintettek közül mindkét operátor reagált. A Telekom jelezte, több intézkedést is tervez a hatóság által jelzett problémák megoldása érdekében, melyeket az NMHH már vizsgál. A Telenor rövid reakciót tett közzé, mely szerint a cégnek meggyőződése, hogy jogszerűen járt el a kártyás ügyfelek kétoldalú szerződésmódosítása során, ugyanakkor természetesen megvizsgálja az NMHH kifogásait.

A szolgáltatók a hasonló, előre bejelentett áremelésekkel az utóbbi időszakban láthatóan a tűzzel játszanak: A Telenort éppen egy hónapja büntette rekord összegre, 250 millió forintra a hírközlési hatóság egyoldalú és jogalap nélküli szerződésmódosítás miatt, mely egy tavaly nyári áremeléssel állt összefüggésben. A hatóság elnökének egy tavasszal kihirdetett, fokozatosan, augusztus 1-től életbe lépő rendelete éppen a hasonló, többnyire áremelést jelentő szerződésmódosítások feltételeit teszi sokkal szigorúbbá, olyannyira, hogy a szolgáltatók számára a hűségidőn belüli áremelés gyakorlatilag teljes mértékben tabuvá válhat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról