Szerző: Hlács Ferenc

2015. május 29. 10:00

Rendet tesz alkalmazásboltjában a Microsoft

Frissíti a Windows Store alkalmazáshitelesítési irányelveit a Microsoft: a vállalat szerint amellett, hogy alkalmazásboltjának tartalma hamarosan áttekinthetőbb lesz, a félrevezető appoktól is megszabadul, sőt a szoftverek árát is figyelemmel kíséri.

Gatyába rázza a Windows Store-t a Microsoft: a vállalat 10.1-es alkalmazáshitelesítési irányelveitől azt reméli, amellett, hogy a releváns címadás és kulcskifejezések kikényszerítésével megszünteti a rendszertelenséget az online áruházban, az egyes appok reális árazásáról is gondoskodik.

Hogy a vizuálisan egybefolyó appok sokaságától megszabaduljon, a Microsoft egyrészt megköveteli a jól elkülöníthető, az appok tartalmát megfelelően reprezentáló ikonok és címek használatát. A vállalat eltávolítja továbbá az azonos, vagy nagyon hasonló funkcionalitást kínáló alkalmazásokat is, így a cég szerint például elbúcsúzhatunk a zseblámpa appok seregeitől.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Microsoft mindezeken túl a jövőben az árazásra is odafigyel, mondván, a fejlesztők azok árazásával is népszerűsíthetik szoftvereiket, nem vezethetnek be irreális, adott esetben félrevezető árakat. Ha tehát példának okáért egy alkalmazás nem kínál számottevő plusz funkciókat a konkurenciához képest, ugyanakkor túl magas árával ennek ellenkezőjére utal, azt a felhasználók félrevezetéséért a cég törölheti az alkalmazásboltból.

Kiemelt figyelmet fordít a vállalat az információs appokra is, vagyis minden felhasználói útmutatót, oktatóappot, tutorialt és guide-ot megvizsgál, a megtévesztő tartalmak kiszűrésére. Gyakran előfordul ugyanis, hogy egy-egy fejlesztő a letöltésszám könnyű növelése érdekében egyszerűen útmutatót ad ki valamelyik népszerű alkalmazáshoz, az eredetihez nagyon hasonló ikonnal, illetve elnevezéssel.

Mostantól utóbbiaknak, azaz az appok címeinek is komolyabb szűrőn kell átjutniuk, de a kapcsolódó kulcsszavakra és az egyes termékek leírására vonatkozó előírások is szigorodnak. Amellett, hogy az adatoknak értelemszerűen relevánsnak kell lenniük a tartalommal kapcsolatban, a leírás nem állíthatja valótlanul, hogy az adott szoftver "jobb" mint valamely riválisa. A Microsoft a kapcsolódó kulcsszavak számát nyolcnál szabja meg, és kigyomlálja a népszerű, de irreleváns kifejezéseket.

Amennyiben valamelyik alkalmazás nem felelne meg a kritériumoknak, a vállalat értesíti a fejlesztőt, ha pedig az nem mutat hajlandóságot az együttműködésre, eltávolítja az alkalmazást a Windows Store-ból.

A Microsoft már korábban is ígért nagytakarítást a Windows Store-ban, akkor a nagy lendület teljesen hatástalan maradt, a népszerű szolgáltatások nevével, logójával visszaélő alkalmazások az akkori fogadkozások ellenére most is ellepik a boltot. Érdemes tehát óvatosan fogadni a Microsoft ígéretét ezúttal, a cég valószínűleg most sem vállalja be, hogy a mesterségesen felhízlalt, "minden jöhet" filozófiával felturbózott alkalmazásszám drasztikusan visszaessen.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról