:

Szerző: HIRDETÉS

2015. május 4. 00:41

Vas helyett megoldást kap a HP-tól a LogMeIn

A kezdeti, "garázscég-éveket" leszámítva a LogMeIn hagyományosan csak HP ProLiant szervereket használ. A cégnek ugyanis nem csak az élvonalbeli műszaki színvonal, hanem a folyamatos segítség, kiváló terméktámogatás és a közös problémamegoldás lehetősége is kulcsfontosságú.

A magyar alapítású, mára igazi világcéggé érő LogMeIn szoftver-mint-szolgáltatás (SaaS) üzleti modellben mintegy 60 millió ügyfelet szolgál ki, termékeit számítógépek távoli, biztonságos elérésére, táv- és csoportmunkára, az üzleti mobilitás támogatására használják. A jelenleg közel 800 fős vállalat alkalmazottainak létszáma az év végére meghaladja majd az ezret, és a mostani amszterdami, dublini és Sydney-i regionális központok mellett idén San Franciscóban és Indiában is újabb irodák fognak megnyílni. A fejlesztés a növekedés ellenére változatlanul Magyarországon (Budapesten, Szegeden és Debrecenben) zajlik.

Havonta újabb szerverek

Az üzlet fejlődésével a vállalat informatikai infrastruktúrájának is lépést kell tartania, és amióta a LogMeIn a kezdeti évek után kinőtte a PC-ket, a HP x86-os szerverei közül kezdett választani, és a ProLiant termékcsaládhoz azóta is töretlenül tartja magát. A cég a budapesti irodájában mintegy 70-nél is több HP ProLiant szervert használ, egyrészt a belső infrastruktúra, másrészt a tesztkörnyezetek működtetésére a hagyományos üzemeltetési modell mellett virtualizált és privát felhős környezetben is.

Palatinus Gábor öt éve csatlakozott a LogMeInhez IT igazgatóként (EU). A szabványos környezetek híve, és elmondása szerint hétfős csapatával minden feladatra találnak fejlett szervermegoldást a ProLiant kiszolgálók között, akár a legegyszerűbb, belépő szintű gépre van szükségük, akár egy adott munkaterhelésre optimalizált, speciális szerverre. A költségekre mi is odafigyelünk, de hardvert nem az ár, hanem a műszaki tartalom, technológiai színvonal alapján választunk, legyen szó minél nagyobb teljesítménysűrűségről, robusztus megbízhatóságról, átviteli sebességről vagy üzletmenet-folytonosságról. Mindenből a legjobbat akarjuk, a legfejlettebb technológiát használjuk, hogy ügyfeleinknek is a legjobb szolgáltatást adhassuk - foglalta össze Palatinus a ProLiant termékcsalád melletti kitartás legfontosabb okait.

A LogMeIn világszerte működő fiókirodái számára is ProLiant szerverekre épülő, szabványos környezetet alakított ki. Ezeket folyamatosan frissíti idén már minden országban Gen8-as és Gen9-es kiszolgálókra. Palatinus szerint az egységes, szabványos környezet teszi lehetővé, hogy a teljes szerverkörnyezet felügyeletét, mérnöki támogatását távolról, a bostoni, szintén hétfős IT csapattal karöltve lássák el, amiben nagy segítségükre vannak a HP ProLiant szerverekbe integrált iLO menedzsment-technológiái. Egyébként a RAID rendszerek konfigurálása is egységes a szervervonalon keresztül, így néhány kattintással összekapcsolhatják őket, és nagy rendelkezésre állású szervereket, fürtöket hozhatnak létre.

Megoldás, nem nyers vas

A szerverek műszaki színvonala mellett nagyon fontos szempont az a szakmai támogatás is, amit a HP a ProLiant termékek mellé biztosít. A LogMeIn szoros kapcsolatot ápol oktatás és információátadás terén egyaránt a HP Magyarországgal, melynek szakemberei évente többször is ellátogatnak a céghez. Ilyenkor közösen kiválasztják a legjobban hasznosítható technológiákat, termékeket, ezzel rengeteg időt megspórolva a LogMeInnek.

Üzletileg kritikus szervereinket 4 órán belüli kiszállással javítja a HP, de a hasonlóan rövid átfutást a többi rendszer esetében is tartja, bár szerződésünk megengedné, hogy a javítást csak a következő munkanapon végezze el - emelte ki a cég európai IT vezetője.

Az együttműködésnek hála már speciális problémákra is találtak megoldást. A LogMeIn szerverei melyeken a fejlesztők a készülő szoftverek buildjeit állítják össze és tesztelik hatalmas terhelésnek vannak kitéve, ezért az egyik legfontosabb feladat a kódfordítás idejének lerövidítése. A HP-val és egyik partnerével a ProLiant SL 2500-as szerver egyedi konfigurálásával olyan gépeket állítottak munkába, melyekkel számos feladatot tudtak párhuzamosítani, így a korábbi 20-25 percről 3-5 percre csökkentették a kódfordításhoz szükséges időt.

A HP és a LogMeIn együttműködésének alapja a szakmai hozzáértés és a folyamatos együtt gondolkodás. A HP nem vasat, hanem megoldást ad számunkra, itthon, Európa-szerte, és a világ minden országában, ahol jelen vagyunk - foglalta össze egyetlen mondatba Palatinus Gábor a HP-partnerség meghatározó előnyét.

További információk a HP ProLiant szerverekről és jelentkezés ingyenes szerverakadémiára az alábbi oldalon.

[A HP Magyarország megbízásából készített anyag.]

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 23:48

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.