Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. április 16. 16:28

Elfordultak az indiai cégek az internet.org-tól

A netsemlegesség elvét támogatva egyre több indiai cég lép ki Zuckerberg internet.org nevű kezdeményezése mögül. Miután a Flipkart visszavonta az Airtel Zeróhoz csatlakozást, a Cleartrip, az NDTV és a Times Group is bejelentette, hogy nem támogatják tovább az internet.org-ot. A kampányoló indiaiak levelekkel bombázzák az ország telekommunikációs szabályozóját.

Forrósodik a netsemlegességi vita Indiában. A fejlődő ország azon nyolc egyike, ahol a Facebook internet.org nevű kezdeményezése ingyenes elérést biztosít az internet egy részéhez, azzal a céllal, hogy elősegítse az ország internetes penetrációjának növekedését. A Facebook a Reliance Communicationsszel társulva indította el februárban az appot Indiában, ahol ingyenesen elérhető 37 weboldal és alkalmazás, beleértve a Facebook szolgáltatását is. A lehetőséget egyre több indiai internetes szolgáltatás ragadta meg, a netsemlegességet megsértő háttérmegállapodások pedig egy adott ponton a felhasználók ingerküszöbét is meghaladták.

Egyre többen ugrottak

Az éleződő feszültségek apropója, hogy az egyik legnagyobb indiai szolgáltató, az Airtel bejelentette az Airtel Zero platform április 6-ai indulását, amelynek lényege, hogy a fizető cégek tartalmait térítés nélkül böngészhetik, appjaikat pedig ingyen használhatják a felhasználók. Ebben a kezdeményezésben részt vett volna eredetileg a Flipkart nevű e-kereskedelmi oldal is, ám az bejelentette, hogy a netsemlegesség elvét támogatva visszalép a partnerségtől.

Ezzel a lépéssel valóságos hullámot indított el a Flipkart, ezután több indiai cég is követte példáját. Indiai legnagyobb média cége, a Times Group két appot - a TimesJobst és a Maharashtra Times-t is levette az internet.orgból, közleményében pedig bejelentette, hogy teljesen kivonul, ha azt a közvetlen vetélytársak (India Today, NDTV, IBNLive, NewsHunt, BBC) is megteszik. A csoport egyben bátorítja a többi céget is, hogy csatlakozzanak a netsemlegességért folytatott kampányhoz, és vonuljanak vissza a "zero rating" séma alkalmazásától, azaz attól, hogy a szolgáltatók bizonyos szolgáltatásokkal kivételezzenek és az általuk generált forgalmat kivonják a szigorú adatkorlátok alól. Ugyanezt a példát követte a Cleartrip nevű utazási portál, aki arra hivatkozott, hogy saját szabályzatuknak mond ellent a kezdeményezés, és ezt az ellentétet nem tudják feloldani. Kilépett továbbá a média startup NewsHunt is.

Interneten kampányolnak, az internetért

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Indiában egyre több telekom-szolgáltató jelent be olyan kezdeményezéseket, amelyek ellentmondanak a netsemlegesség elvének, az internet.org példáját látva. Ennek köszönhetően az ellene kampányolók száma is nő: a savetheinternet oldalon keresztül a TRAI-nak (Telecom Regulatory Authority of India) lehet üzenetet küldeni, arra kérve az ország telekom szabályozóját, hogy védje a netsemlegességet. A megmozdulásnak köszönhetően az e-mailek száma az első három napban már 400 ezernél járt, és rohamosan növekszik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról