Szerző: Koi Tamás

2015. március 24. 12:30

Mobilról is 6 forintos percdíjat biztosít a DIGI

Még meg sem jelent saját mobilszolgáltatásával, máris agresszív árversenyt generálhat a piacon a DIGI, mely a mobil hívásvégződtetési díjak áprilisi csökkentését követően drasztikusan mérsékli a más mobilhálózatokba végződtetett hívásainak percdíját - nem csak a vezetékes platformon.

Még el sem indította saját mobilszolgáltatását, de már most nyomást gyakorolhat a jövőbeni konkurenciára agresszív árazásával a DIGI. A cég április elsejétől új vezetékestelefon-díjcsomagokat vezet be, melyeknél drasztikusan, percenként 6 forintra csökken a mobilhálózatokba irányuló hívások tarifája, miközben a meglévő tarifáknál is csökkennek a percdíjak, 29,5 forintról 15 forintra. A szolgáltató a HWSW megkeresésére közölte, hogy kedvező árú percdíjait nem csak a helyhez kötött telefonszolgáltatásoknál teszi elérhetővé, hanem az általa nyújtott, úgynevezett nomadikus szolgáltatásnál is, vagyis a DIGI saját VoIP-platformján.

A DIGI nomadikus telefonszolgáltatását a világ bármely pontjáról, bármilyen internetes (tele)kommunikációs eszközzel, tehát tablettel, okostelefonnal vagy akár PC-vel is használhatja az előfizető. A cég ehhez egy 21-es körzetszámmal kezdődő hívószámot biztosít az ügyfél számára, melyet egy megfelelően felkonfigurált, internetre csatlakozó VoIP-kliensen (a DIGI a Zoiper használatát javasolja) keresztül pont úgy használhat hívások indítására és fogadására az előfizető, mint a hagyományos vezetékes, vagy mobiltelefonos előfizetését. A szolgáltatáshoz használt internetkapcsolatnak csupán annyi a megkötése, hogy az adatátviteli sávszélességnek el kell érnie a 64 kbps-t le- és feltöltési irányba. A kapcsolat lehet akár mobilinternet is, amennyiben a hálózatüzemeltető lehetővé teszi a VoIP-alkalmazások használatát a platformon.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A román kézben lévő szolgáltató tegnapi, szűk szavú közleményében utal rá, hogy a mobilhálózatokba végződtetett hívások percdíjának drasztikus árcsökkentésére a hatósági hívásvégződtetési díjak április 1-től érvénybe lépő csökkentése révén kerülhetett sor. Mint azt korábban megírtuk, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság április 1-től 76 százalékkal, 7,06 forint/percről 1,71 forint/percre csökkennek a mobilszolgáltatókra vonatkozó nagykereskedelmi hívásvégződtetési díjak. Ez a végződtetési díj az a maximális összeg, amelyet a hívó fél szolgáltatójának kell fizetnie a hívott fél szolgáltatója felé egy percnyi telefonbeszélgetés esetén.

A hatósági rendeletben újdonság, hogy a három, korábbi jelentős piaci erejűként azonosított mobilszolgáltatón (Vodafone Magyarország, Telenor Magyarország, Magyar Telekom) mellett három új, virtuális mobilszolgáltatóra is kiterjed a rendelkezés. Ezek a Tesco MBL Távközlési Zrt, a Netfone Telecom Távközlési Szolgáltató Kft, valamint a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft. A határozat nem nevezi meg a DIGI-t, mivel a román tulajdonú szolgáltató még nem regisztrálta magát mobilszolgáltatóként a hatóságnál (később azonban önként alávetheti magát a határozatban foglaltaknak).

A DIGI a mobilpiaci belépési terveiről továbbra sem árul el semmilyen részletet, egyes szakértők szerint ugyanakkor nem teljesen kizárt, hogy a vállalat a három nagytól gyökeresen eltérő megközelítéssel építi fel hálózatát, illetve a rajta nyújtott szolgáltatásportfóliót.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról