Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. március 3. 13:55

Új eszközöket ad a játékfejlesztők kezébe a Google

A Google egy új analitikai eszközzel, és számos AdMobhoz érkezett frissítéssel szeretné még vonzóbbá tenni a az Androidot a játékfejlesztők számára.

A Google tegnap jelentette be új, androidos játékfejlesztéshez szánt eszközeit a most zajló Game Developers Conference-en, melyek segítenek mérhető adatokkal szolgálni a játékosok fogyasztási szokásairól, illetve lehetővé teszik a mobilos játékok hatékonyabb monetizálását. Ez egyrészt a Player Analytics analitikai eszközzel valósul meg, másrészt az AdMob mobilhirdetési platform három új funkciójával, amelyek a natív hirdetések hatékonyságát hivatottak növelni. Az új funkciók egyelőre béta fázisban vannak, és csak pár hét múlva startolnak élesben, egyelőre egy szűk kör tesztelheti őket.

Ismerd meg a közönséged!

A Player Analytics pár hét múlva válik elérhetővé a Google Play fejlesztői konzoljának felületén, és hathatós segítséget nyújt a fejlesztőknek a felhasználói viselkedés egyszerűbb feltérképezéshez. Az eszközzel a kisebb cégek és a nagyobb stúdiók is részletes kimutatásokat készíthetnek a játékosok fejlődéséről és vásárlási szokásairól, többek közt olyan kritikus mérőszámokat is megmutatva, mint például az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel, különböző bontásban. A fejlesztők emellett különböző mérföldköveket, és napi kitűzött célokat is beállíthatnak maguknak, hogy saját sikerességüket és fejlődésüket is könnyebben követhessék.

AdMob frissítések

Az AdMob nevű mobilhirdetési hálózatot a Google 750 millió dollárért akvirálta még 2009-ben, ezzel rátéve kezét a legbefolyásosabb, mobilos hirdetésekkel foglalkozó platformra. A Google idén három plusz funkcióval bővíti az AdMobot: a játék környezetébe vizuálisan illeszkedő natív hirdetésekkel, a felhasználók fogyasztási szokásait alapul vevő célzott hirdetésekkel, és egy közösségi, listázó eszközzel.

Az újfajta, natív hirdetési támogatás lehetővé teszi a játékfejlesztők számára, hogy olyan hirdetéseket helyezzenek el a játékon belül, amelyek megjelenésben igazodnak a játék stílusához és környezetéhez, így vonzóbb módon tálalva azokat. Ezzel a rendkívül otromba hirdetések kicsit tolerálhatóbbá válnak, ami életszerűbbé teszi a hirdetésre épülő üzleti modellt.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A hirdetések azonban nem csak a környezethez, hanem a felhasználóhoz is jobban igazodnak majd, a Google ezt az alkalmazásbeli vásárlások házon belüli ajánlásával éri el. Az alkalmazás az alapján dob fel a felhasználó számára célzott hirdetéseket, hogy a célszemély mennyire mutat hajlandóságot az in-app vásárlások iránt, előtte alaposan elemezve annak szokásait. Hasznos kiegészítő eszközként érkezik majd az "Audience Builder", aminek segítségével a fejlesztők listákat és csoportokat alakíthatnak ki, szortírozva a játékosokat különböző jellemzők alapján. Így az akciókról szóló és egyéb üzenetek célzottan tudják elérni a megfelelő célközönségüket.

Bár az androidos fejlesztők nyereség tekintetében az iOS után kullogtak évekig, tavaly meglehetősen jó pénzt sikerült csinálniuk az Android platformon keresztül. A keresőóriás múlt héten jelentette be, hogy 2014-ben hétmilliárd dollár felett fizetett ki a fejlesztőknek. Az új funkciók az androidos játékok terjeszkedését próbálják gyorsítani a platform vonzóbbá tételével, ezzel támogatva a Google azon hosszabbtávú célját, hogy még több felhasználó az Android rendszert részesítse előnyben.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról