Szerző: Hlács Ferenc

2015. február 17. 14:16

A Xiaomié a kínai okostelefon-piac trónja

Átvette az uralmat a kínai okostelefon-piacon a Xiaomi - áll az IDC felmérésében. A kínai gyártó elképesztő növekedésével párhuzamosan, a tavaly előtt még listavezető Samsung részesedése harmadával esett vissza.

Töretlenül folytatódik a Xiaomi növekedése: az IDC felmérése szerint a gyártó tavaly átvette és stabilan tartja vezető pozícióját a kínai okostelefon-piacon. A cég a Samsungot taszította le a trónról, amely így a 2013 végi első helyéhez képest 2014 végére már az ötödik helyre kényszerült. A Xiaomi élre törése bár látványos, igazából nem jelent túl nagy meglepetést a vállalat utóbbi időszakban tapasztalt növekedésének - és a Samsung lejtmenetének - fényében.

Több mint kétszeres növekedés, egy év alatt

A kínai gyártó tavaly év végére az egy évvel korábbi értékhez képest figyelemreméltó gyarapodást produkált, piaci részesedését a térségben 5,3-ról 12,5 százalékra növelte. A Samsung küzdelme ugyanakkor egyre elkeseredettebbnek tűnik, a vállalat ugyanezen egy éves időszak alatt részesedésének mintegy harmadát veszítette el, az általa birtokolt 18,7 százalékos szelet tavaly év végére 12,1 százalékra zsugorodott. A konkurens Apple ezzel szemben ugyancsak szép eredményeket produkált, 2013-as 7,4 százalékról tavaly év végére 12,3 százalékra hizlalta fel piaci részesedését a térségben, ezzel szorosan a kínai óriás mögött lépked.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Ahogy arról már korábban is beszámoltunk, a Xiaomi tavaly nem csak Kínában teljesített jól, noha sikerét elsősorban a hazai piacnak köszönheti. A vállalat tavaly okostelefon-eladásaival elérte a 61 milliós értékesített darabszámot, ami hatalmas ugrást jelent az egy évvel korábbi 18,7 milliós adatokhoz képest. A vállalat ambíciói azonban nem állnak meg Kínánál, a cég néhány napja ugyanis bejelentette, az Egyesült Államokban is elkezdi árulni termékeit, igaz, egyelőre csak különböző kiegészítőket, mint például a headsetek vagy okoskarperecek. A cég továbbá már Brazíliában is tárgyal gyártópartnerekkel, hogy minimalizálja importköltségeit a térségben - az országban a vállalat tervei szerint még az idei év első felében megkezdi a kereskedést.

Kevesebb telefon, hosszabb támogatás

Az IDC szerint a Xiaomi sikerének titka abban rejlik, hogy gyakran kifejezetten erős hardverrel felszerelt termékeit alacsony áron értékesíti - olyannyira, hogy új csúcsmodelljén kívül eddig egy készüléke sem lépte át az 500 dolláros határt. A vállalat ezt egy viszonylag szűkre szabott termékportfólióval és az egyes modellek, a riválisok eszközeihez képest hosszú ideig tartó árusításával képes megvalósítani. Egy-egy új okostelefon megjelenésével a korábbi változatok továbbra is a boltok polcain maradnak, többnyire még az eredetinél is alacsonyabb áron, ami kifejezetten vonzóvá teszi a cég termékeit a felhasználók számára. Hugo Barra, a vállalat nemzetközi kapcsolatokkal foglalkozó alelnöke, a TechCrunch-nak nyilatkozva elmondta, egy adott modell árát a Xiaomi akár négy alkalommal is csökkentheti.

Ez a stratégia a cég alkatrész-beszállítóival ápolt kapcsolatára is jó hatással van, miután azokkal hosszabb időre szerződhet, ezáltal pedig könnyebben alkudhat ki alacsonyabb árakat. Barra szerint a vállalat szoftver- és szervizoldalon is tovább figyel eszközeire, amelyek akár három évig is változatlan támogatást élvezhetnek.

A Xiaomi taktikája jelenleg határozottan működőképesnek tűnik, amit valószínűleg maga a cég is így gondol, miután vezérigazgatója, Lei Jun a 2015-ben eladni remélt készülékek számát 100 milliónál húzta meg. Ezzel az értékkel a vállalat betonozná harmadik pozícióját az Apple és a Samsung mögött a világpiacon. Az egyelőre kérdéses, hogy a cég milyen fogadtatásra talál az amerikai piacon, illetve hogy ott pontosan mikor tűnnek fel a kiegészítők mellett az okostelefonok is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról