Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. február 11. 14:30

Böngészőbe költözött a Flipboard

Évekkel indulása után költözik mobilalkalmazásból böngészőbe napjaink egyik legnépszerűbb hírolvasó szolgáltatása. A felület továbbra is szép, de a névadó lapozgatást nem tudták átemelni az új felületre.

Bár 2010-ben, a Flipboard koncepciójának születésekor az alkalmazást eredetileg webes felületre szánták, az ötlet nem valósulhatott meg az akkori technológiai korlátok miatt - a HTML5 akkor még csak a szárnyait bontogatta, a komplex vizuális tartalmakat a weben az erőforrászabáló Adobe Flash alá gyártották. Ezért a cég az iPadre fókuszált, a tabletre készített alkalmazás gyorsan az App Store egyik legnépszerűbb alkalmazásává vált, később pedig androidos és Windows Phone-os eszközökre is megjelent.

Az app a tartalomfogyasztás egészen innovatív módját mutatta meg, sikerének oka az esztétikus, magazinszerű designban, a hatékony tartalomszűrésében és a saját magazinok létrehozásának lehetőségében rejlett. A fejlesztők azt remélik, hogy a böngészős megjelenésnek köszönhetően a cég előtt további disztribúciós csatorna nyílik meg, és sikerül bővíteni a már jelenleg is hatalmas, 50 millió aktív taggal rendelkező felhasználói tábort.

Így néz ki weben

Az évek alatt jelentős fejlődésen estek át a webes szabványok és eszközök, a fejlesztők ezekre építkezve már megfelelő minőségű böngészős felületet tudtak a szolgáltatásra húzni. A reszponzív designnak köszönhetően az oldal minden kijelzőmérethez és felbontáshoz illeszkedik, így a kezelőszervek és a tartalommegjelenítési tér sehol sem megy egymás rovására. A honlap motorja JavaScript alapú, és erőteljes HTML5, CSS3 és SVG támogatásra épít. Didier Hilhorst, a projekt vezető tervezője szerint a webes Flipboardhoz elengedhetetlen volt olyan dolgok erőforráshatékony megvalósításának lehetősége, mint a folyékony áttűnési effektek vagy a részleges dinamikus frissítés.

A böngészőbe a jellegzetes - sőt névadó - funkciót, a lapozgatást ergonómiai okokból viszont nem emelték át. Mobilon és táblagépen az élmény érdekes keveréke a hagyományos nyomtatott magazinok lapozgatásának és a digitális felület által biztosított gazdag, állandóan frissülő tartalomnak. A böngészős verzióban maradt a hagyományos görgetés, aminek egyrészt az érintőképernyő hiánya az oka, másrészt a modulárisan, rugalmasan moduláris felépítésű alap. Szembetűnő újdonság, hogy a nagyobb felületet kihasználva sokkal több és nagyobb képi valamint videós tartalom jelenik meg, melyek gyakran az egész képernyőt kitöltik. A webes verzióhoz érkezett egy plugin is, amivel elraktározhatjuk a nekünk tetsző cikkeket későbbi olvasásra.

Tematikus tartalomfogyasztás

Az alkalmazás főleg azok számára lehet vonzó, akik szeretnek minél több tartalomhoz hozzájutni  kevés forrásválogatással. A minket érdeklő témakörök kiválasztása után ahhoz kapcsolódó magazinokat olvashatunk és készíthetünk, amelyek tartalmát egyrészt algoritmus válogatja ki számos kritérium alapján, másrészt egy valós szerkesztőség. A böngészőben, aggregálva és szűrve tartalmat fogyasztók viszont régóta az RSS olvasókhoz és a manuális forrásgyűjtéshez vannak szokva, a cél pedig az egyszerűség és hatékonyság, nem pedig a szépség szokott lenni. A webes Flipboard ezért várhatóan nem lesz olyan elsöprő siker, mint az elsősorban tartalomfogasztási eszközökre készített változatai.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról