Szerző: Hlács Ferenc

2015. február 3. 15:19

Több mint félmilliárdan mobilneteznek Kínában

Már 557 milliónál jár Kínában a mobilinternet-felhasználók száma. A világ legnagyobb okostelefon-piacaként számon tartott ország kiemelten fontos területet jelent a gyártók számára - a térségben rejlő lehetőségeket legutóbb a Motorola, illetve a céget tulajdonló Lenovo érezhette meg.

Tovább gyarapszik a mobilinternet-felhasználók száma Kínában, a kormányzati China Internet Network Information Center (CNNIC) elemzése szerint. A szervezet jelentése alapján a mobil eszközről online kapcsolatot létesítők serege tavaly év végére 11,4 százalékot hízott az egy évvel korábbi adatokhoz képest - számuk így már mintegy 557 millióra rúg. A tekintélyes mennyiség nem áll messze a platformtól függetlenül mért, 649 milliós felhasználószámtól sem, ezen a téren egyébként valamivel visszafogottabb, 5 százalékos volt a növekedés - az ország internetpenetrációja így jelenleg 47,9 százalékon áll.

A fenti számok alapján érthető, hogy a gyártóknak a keleti ország miért jelent kiemelten fontos célpontot, és hogy hogy sikerülhetett a kínai Xiaominak néhány év alatt megvetnie a lábát a nagy okostelefon-gyártók között - ebben az ütemben haladva a cég hamarosan akár közvetlenül az Apple és a Samsung mögé is felzárkózhat.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A terület az alkalmazásfejlesztőknek is vonzó piacot jelent, igaz leginkább az ország határain belül, miután a kormány kínosan ügyel rá, hogy milyen szolgáltatások érhetők el a lakosság számára. Az okostelefon-, illetve táblagép-tulajdonosok mindenesetre így is falják az appokat: a felmérés alapján arányaiban a legtöbb új felhasználót a különböző utazásfoglalási appok gyűjtötték be, ezen a téren 194,6 százalékos volt a növekedés, de az online vásárlást, mobilfizetést és mobil banki ügyintézést célzó szoftverek is szépen gyarapították felhasználói bázisukat, 63,5, 73,2, illetve 69,2 százalékkal - ennek főként a térségben népszerű Alibaba és Tencent örülhetnek.

Utóbbiaknak a különböző online-to-offline szolgáltatások térnyerése is kedvez: a különböző internetes rendelési szolgáltatásokat (étel, mozijegy, stb.) tömörítő O2O piacon immár a felhasználók 39,2 százaléka fordul meg. Nem meglepő módon a mobilos online csevegés is rendkívül népszerű a térségben, a mobilnet-felhasználók mintegy 90,6 százaléka használ valamilyen chatappot - az országban a WeChat kiemelten népszerű. Táblagépről a netezők 34,8 százaléka csatlakozik a világhálóra.

A tempós fejlődést a Motorola, pontosabban a gyártót korábban a Google-től megvásároló Lenovo Kínában elért sikerei is jól mutatják. A vállalat miután bejelentette második generációs Moto X készülékét a területen, néhány nap alatt egymillió online foglalást könyvelhetett el a készülékre - igaz itt még nem hivatalos előrendelésekről van szó. Úgy tűnik a 2,91 milliárd dolláros felvásárlás jövedelmező befektetésnek bizonyul a kínai gyártó számára.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról