Szerző: Gálffy Csaba

2015. január 29. 12:00

Bejött Amerikának az LG

Nem tud kitörni meglévő pozíciójából az LG okostelefonos üzletága. Hiába az LG G3 sikere, a cég viszonylag szerény növekedést tudott elérni a negyedévben. A vállalat nyereséges évet zárt, a negyedik negyedév azonban veszteségbe csúszott.

Veszteséges lett az LG Electronics negyedik negyedéve, a cég 188 millió dollárnak megfelelő mínuszt könyvelt el. A teljes vállalat bevétele egyébként szerény ütemben nőni tudott, 13,3 milliárd dollárról 13,95 milliárd dollárra (illetve annak megfelelő koreai wonra). Az eredményt elsősorban a plazmatévék gyártásának leállítása, illetve az ahhoz kapcsolódó költségek húzták le, enélkül közel nullszaldós lett volna a vállalat negyedéves működése.

Kegyetlen verseny a telefonos piacon

Az előző negyedévben nagyon jól teljesített az LG okostelefonos üzletága, a 16 millió fölötti értékesítés rekordot jelentett a cég történetében. A felfelé ívelő trendet a gyártó nem tudta fenntartani, az okostelefonos értékesítés szerény ütemben tudott tovább nőni a most zárult három hónapban. A negyedévben 15,6 millió egységet szállított le a vállalat, ez 18 százalékos növekedés az előző év hasonló negyedévéhez képest. Növekedést azonban kizárólag Észak-Amerikában ért el a cég, itt 78 százalékkal, 2,49 millió telefonnal sikerült 5,7 millióra emelni az értékesítést. Ez azt jelenti, hogy az összes többi földrajzi régióban 120 ezerrel estek az eladások.

LG G3 - aranyba foglalhatják.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az átlagos eladási ár az előző évhez képest nagyot esett. Míg 2013 végén 248 dollárnak megfelelő wont hozott egy telefon, a most zárt negyedévben csak 221 dollár ez a mutat (összehasonlításképp az iPhone-ok bőven 650 dollár fölötti ASP-vel rendelkeznek). A csökkenő árakat az LG a piacon beindult kegyetlen árversennyel magyarázza, amelyre a csökkenő dél-koreai kereslet (ahol az Apple az iPhone 6-tal hatalmasat ugrott) és a kedvezőtlen devizapiaci mozgások is rárakódtak.

A 2015-re vonatkozó kilátások sem túl biztatóak. A vállalat ugyan az okostelefonos piac további bővülésére számít, a piaci részesedésért azonban véres csata dúl a gyártók között, és az év folyamán a versenytársak is új, feljesztett portfólióval állnak elő. A vállalat idén igyekszik nagyobb hangsúlyt fektetni a prémium szegmensre, ahol az LG G3 utódja indul majd harcba, de emellett a stratégia része a portfólió hatékonyabbá tétele (értsd: karcsúsítása) is. A cég a globális terjeszkedés helyett a húzópiacokra igyekszik majd fókuszálni, vagyis néhány, különösen jól teljesítő régióra az elaprózott globális jelenlét helyett.

Szórakoztató elektronika

Nem sikerült növekedést elérni a szórakoztató elektronika piacán, a negyedévben hajszálpontosan ugyanakkora bevételt ért el a vállalat, mint 2013 végén, 4,96 milliárd dollárt. A karácsonyi szezon hagyományosan erősnek számít ezen a területen, azonban a növekvő verseny miatt az üzemi eredményhányad nullára esett (az előző évben elért 2,8 százalékkal szemben).

A 2015-ös kiáltás stabil, de borús. Az OLED és UHD tévék jelentik idén a prémium (vagyis profitábilisan megcélozható) szegmenseket, ezek növekedni is fognak. Ezt persze minden gyártó látja és egységesen ezekre a piacokra fókuszál, így már itt is öldöklő a verseny. Az LG erre a termékmix átalakításával, költségcsökkentéssel és a prémium modellekre való fókuszálással igyekszik reagálni - néhány hónap múlva meglátjuk, milyen sikerrel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról