Szerző: Bodnár Ádám

2014. december 10. 13:55

Reklámmentes, de fizetős nettel kísérletezik a Google

Egyre többen szűrik az online reklámokat, a Google most egy alternatív javaslattal állt elő: a Contributor felhasználói havi előfizetési díjért cserébe megszabadulhatnak a hirdetésektől.

Az online szolgáltatások közül számos épít a hirdetési bevételekre, a felhasználók egy részét azonban nagyon is zavarják a bannerek és egyéb reklámok. Ennek eredményeképp sokan használnak reklámszűrőt, a Google új kezdeményezése, a Contributor egy másik megoldást javasol.

A Contributor egyelőre tesztjelleggel érhető el és csak meghívásos alapon - a várólistára itt lehet feliratkozni. A kezdeményezés lényege, hogy a programba belépő weboldalakon a felhasználók nem látnak reklámokat, a szokásos bannerek helyett vagy semmi nem jelenik meg, vagy olyan üzenet jelenik meg számukra, amelyben az üzemeltetők megköszönik a támogatást. A Contributorban ugyanis a felhasználók alacsony havidíjat fizetnek (1-3 dollár), amelyet a Google a programhoz csatlakozó weboldalak között oszt szét - olyan, nagy forgalmú oldalak vesznek részt a tesztben mint a Mashable, a The Onion News, illetve az Imgur képmegosztó.

Az online reklámok ellen egyre többen "harcolnak" szűrőszoftverekkel, amelyek megakadályozzák a hirdetések megjelenését az oldalakon. Ezek a felhasználók rendszerint valamelyik nagyon invazív reklám (pl. felugró ablak) hatására döntenek a reklámok szűrése mellett, de a telepítést követően az összes oldalon letiltják a hirdetéseket. Korábban ezek csak a műszaki, informatikai érdeklődésű felhasználók bevált fegyverei voltak, de mára tömeges méretben terjedtek el, az egyik legnépszerűbb reklámszűrőt, az Adblock Plust világszerte több mint 140 millióan használják. Éves szinten majdnem 70 százalékkal bővül az Adblockot telepítők száma, az Egyesült Államokban például a netezők 28 százaléka alkalmazza a PageFair adatai szerint.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A kiszűrt hirdetéseknek az online szolgáltatók látják kárát, ugyanis a tényleges kapacitásuknál csak kisebb mennyiségű reklámot jelenítenek meg, így bevételtől esnek el. A francia online szolgáltatókat tömörítő GESTE például úgy becsli, a tagjainak hirdetési árbevétele 20-40 százalékkal kevesebb a reklámszűrők miatt. Ma már lehet találkozni olyan weboldalakkal és webes szolgáltatásokkal, amelyek érzékelik a gépeken a reklámszűrő jelenlétét és ilyenkor egyes szolgáltatásokat elzárják a felhasználóik elől.

A szolgáltatók azonban jobban teszik, ha a Contributorhoz hasonló alternatív megoldásokat keresik ahelyett, hogy a felhasználói élményt csorbítanák - emlékezzünk csak vissza, a zeneipar milyen eszközökkel harcolt például az mp3 és a fájlcsere ellen, hogy aztán totális vereséget szenvedjen. Az online reklámpiac legnagyobb szereplőjeként a Google állítólag már fontolgat hasonló lépéseket a reklámszűrők ellen, nagy kérdés, hogy valóban megteszi-e, és milyen eredménye lesz. Az internetezők úgyis megtalálják a módot arra, hogy kijátsszák a korlátozásokat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról