Szerző: Koi Tamás

2014. november 26. 11:02

Egy bankkal és egy szolgáltatóval indul a MobilTárca

Decembertől kereskedelmi forgalomban is elérhető az első, okostelefonra épülő virtuális kártyaszolgáltatás, a MobilTárca, melyet a tesztidőszakot követően elsőként a Magyar Telekom tett elérhetővé ügyfelei számára. A megoldás mögé egyelőre csak egy bank, az OTP állt be, a rendszer kizárólag az arra alkalmas androidos okostelefonokkal használható.

A korábbi tesztidőszakot követő néhány hónapos szünet után, december elején elindul Magyarországon az első kereskedelmi mobiltárca-termék, mely kvázi virtuális pénztárcává teszi a platform használatára alkalmas okostelefont. A rendszert elsőként a Magyar Telekom vezette be a kereskedelmi kínálatába, az induláskor a partnerek körébe egyelőre az OTP Bank, a MasterCard, a Supershop és az InterTicket tartozik.

Csak a Telekommal...

Az érintett cégek kivétel nélkül részt vettek a Magyar MobilTárca Szövetség által tavaly indított, és idén nyáron véget ért nyilvános tesztprojektben, melynek keretében több ezer felhasználó próbálhatta ki az új fizetési és hűségkártya-rendszert. A pilotprojektnek volt két további szereplője is, a Telenor Magyarország és a Vodafone Magyarország, a két mobilcég ugyanakkor várhatóan csak jövőre fog előrukkolni a telekomos MobilTárcához hasonló megoldással.

Bár az NFC-s okostelefonokra épülő virtuális tárcát nem kizárólag fizetésre lehet csak használni, a tesztprojekt tapasztalatai mégis azt mutatták, hogy az ügyféltranzakciók közel 90 százaléka fizetés  volt. A 12 hónapig tartó tesztidőszakban a szolgáltatás aktív tesztelői (az eredetileg a tesztben résztvevő 1250 felhasználóból mintegy 300-400 ember) 41 ezer fizetési, és több mint 4 ezer hűségpont-tranzakciót hajtottak végre.

Ugyanebben az időszakban a felhasználók 120 millió forintot költöttek el a MobilTárca alkalmazással, amellyel Magyarországon kívül további 20 országban is fizettek. Vélhetően ez az arány a jövőben sem változik számottevően, hiszen míg jelenleg országszerte nagyjából 18 ezer elfogadóhelyen lehet fizetni a MobilTárcával, addig a hűségpontokat mindössze csak 600 üzletben és ugyanennyi taxiban, illetve 23 rendezvényhelyszínen lehet használni.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A MobilTárca igénybevételéhez szükség van egy arra alkalmas okostelefonra és SIM kártyára, a Google Play Store-ból letölthető MobilTárca alkalmazásra, valamint a Telekommal kötött mobil hang- és internet-előfizetésre. Jelenleg 15 MobilTárca-képes készülék  közül választhatnak az érdeklődők, év végéig pedig több mint 30 okostelefonra bővül a kínálat - ígéri a szolgáltató. Készülékoldalról gyors felfutást vár a Telekom, a cég becslései szerint 2015 végére közel egymillió MobilTárca-képes okostelefon lesz az ügyfeleknél.

... és csak az OTP-vel

A felhasználók meglévő SIM-kártyájukat díjmenetesen cserélhetik le bármely Telekom-üzletben MobilTárca-képes SIM-re, maga a szolgáltatás szintén díjmentes, ugyanakkor bizonyos funkciók használata adatforgalommal járhat - hívja fel a figyelmet a Telekom. A MobilTárcával történő fizetéshez az ügyfélnek egy OTP-nél vezetett bankszámlával is rendelkeznie kell, mivel egyelőre csak a legnagyobb kereskedelmi bank bocsát ki virtuális MasterCard bankkártyát. Ezzel a kártyával bármilyen elfogadóhelyen lehet fizetni, ahol PayPass-terminált helyeztek el.

A MobilTárca nem teljes mértékben hazai fejlesztés, részben a Deutsche Telekom más európai piacain (Németország, Lengyelország, Szlovákia) is bevezetett technológiára, részben iparági szabványokra épül. A rendszer bevezetésével kapcsolatos legnagyobb kihívás éppen ezért nem elsősorban a technológiai, hanem sokkal inkább az adminisztratív lépések, a különböző iparágakban mozgó cégek rendszereinek összehangolása jelenti. Emellett még ma is érezhető a bankszektor mobilos fizetési megoldásokkal kapcsolatos bizonytalansága, bizalmatlansága, valamint az edukáció hiánya, elsősorban ez lehet az oka annak, hogy az OTP-n kívül más bank egyelőre nem állt be a rendszer mögé.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról