Szerző: Hlács Ferenc

2014. november 10. 12:12

Regisztrációtörlő eszközt adott ki az iMessage-hez az Apple

Nem kell többé a beérkező üzenetek elvesztésétől tartani a más platformra váltó iPhone-felhasználóknak. Az Apple ugyanis egy webes felülettel végre orvosolta az iMessage szolgáltatást régóta sújtó problémát: a rendszer sokáig továbbra is a vállalat szolgáltatásán keresztül igyekezett eljuttatni az SMS-eket az ügyfeleknek, miután már leváltották azt.

Új online eszközt adott ki az Apple, amellyel végre orvosolni látszik saját üzenetküldő platformja, az iMessage egyik legnagyobb problémáját. A rendszer felhasználóinak, pontosabban azon felhasználók számottevő részének, akik a cég ökoszisztémájának elhagyására készültek, régóta komoly problémát jelentett, hogy új platformra váltva többé nem kapták meg az SMS-eket iPhone-t használó ismerőseiktől.

Az iMessage az iPhone-tulajdonosoknál azok telefonszámát regisztrálva átveszi az SMS-ek helyét, és amikor csak lehet, Wi-Fin vagy mobilneten keresztül küldi el azokat, így spórolva az üzenetküldés költségein. Azonban ha egy felhasználó úgy dönt, hogy más platformra, például Androidra nyergel át, és nem kapcsolja ki az iMessage-et a régi telefonján (példának okáért mert elveszíti, netán ellopják azt), az iPhone-t használó ismerősöktől érkező SMS-eket többé nem kapja meg, hiszen az Apple a regisztrált telefonszám alapján továbbra is iMessage-ben küldözgeti neki azokat - mindeközben ráadásul a küldők azt hiszik, üzenetük célba ért.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A probléma több esetben még a szolgáltatást előzőleg kikapcsolva is jelentkezett. A most indított "Deregister iMessage" oldal lépésről lépésre leírja, hogy az adott iPhone beállításai között hogy kapcsolható ki az iMessage - ez nem túl bonyolult, mindössze négy lépésről van szó -, és akkor is ki tudja jelentkeztetni a felhasználót, ha a lecserélt készülék már nincs a birtokában. Ehhez meg kell adni a kérdéses telefonszámot, arra pedig a rendszer SMS-ben küld egy megerősítő kódot, amelyet a webes felületen megadva végleg eltávolíthatjuk számunkat az Apple rendszeréből.

A vállalat csendben adta ki a regisztrációtörlő megoldást, amely már régóta váratott magára: idén májusban egy elégedetlen felhasználó pert is indított a cupertinói cég ellen, miután a fenti hiba miatt nem találtak el hozzá az üzenetek. A problémába akkor Adam Pash blogger is belefutott, neki az Apple ügyfélszolgálata akkor azt a nem túl megnyugtató tájékoztatást adta, hogy a vállalat már ismeri a hibát és igyekeznek kijavítani, noha egyelőre nem tudják hogyan - szerencsére mostanra mint látható megtalálták a megoldást. Ahogy májusban, az Apple most sem kommentálta az eseményeket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról