Szerző: Bodnár Ádám

2014. október 8. 08:48

Javult a HTC eredményessége, de a bevétel még mindig csökken

Közzétette a harmadik negyedév előzetes eredményeit a HTC: a szenvedő okostelefon-gyártó bevétele tovább zsugorodott, de a költségek szigorú kontrolljával sikerült megállítani legalább az eredményesség csökkenését.

Továbbra is folytatódik a HTC mélyrepülése, a One M8 és az azt követő telefonok megjelenése sem tudott érdemben változtatni a negatív tendencián. A vállalat által ma közzétett előzetes adatok szerint a harmadik negyedéves forgalma 41,86 milliárd tajvani dollár volt, ami napi árfolyamon hozzávetőleg 1,37 milliárd dollárnak felel meg mindössze. A bevétel éves szinten 11 százalékot zsugorodott, a csökkenés üteme ezzel jóval kisebb mint korábban, de egy továbbra is lendületesen bővülő okostelefon-piacon nem lehet rá különösebben büszke a cégvezetés.

Sikerült viszont javítani az eredményességen, ami a költségek szigorú kézben tartásának köszönhető a vállalat szerint - magyarán szólva elég gyors ütemben sikerült munkatársakat elbocsátania és más módon takarékoskodnia ahhoz, hogy a kiadások a bevételeknél gyorsabban csökkenjenek. A tavalyi harmadik negyedévben története során először volt veszteséges a HTC, üzemi vesztesége 119 millió dollár volt akkor, most azonban profitot tudott elérni a vállalat. Igaz, a nyereség szinte jelentéktelen, jelképes, üzeni szinten 160 millió tajvani dollár, ami 5 millió amerikai dollárnak felel meg csupán. Ez az árbevételnek mindössze 3 tized százalékát teszi ki.

HTC One M8, már Windows Phone-nal is

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A HTC régóta minden évnek úgy vág neki, hogy "most vagy soha", azonban a nagy fogadkozásból eddig nem született igazi fordulat, a cég árbevétele évek óta csökken, ahogy az eladott telefonok mennyisége is. A HTC példája jól mutatja, az androidos okostelefonok szegmensében nem elég egyszerűen jó termékeket gyártani - az új One (M8), vagy a One mini 2 egyaránt kiválóan sikerült, a sajtóban is kedvező kritikákat kapott. A piaci sikerhez a jó terméken kívül másra is szükség van. Ez lehet egy-két egyedi, sehol máshol nem található képesség, de androidos vonalon ilyenből egyre kevesebbet találni, vagy lehet mindent elsöprő, hatalmas marketingkampány, amelyhez viszont hatalmas összegeket kell mozgósítani.

A "pure play" telefongyártók mára egyre kevésbé képesek kitermelni egy globális reklámhadjárat gigászi költségeit, nem véletlen, hogy az okostelefon-piac vezető pozícióit mára olyan cégek birtokolják, amelyek több területen is jelen vannak: a Samsung, az Apple, a Huawei, a Lenovo és az LG egyaránt más területen alapozta meg ismertségét, mielőtt az okostelefon-piacra lépett volna. A kizárólag mobilgyártással foglalkozó cégek (pl. Nokia, BlackBerry, HTC) mára eltűntek a nagy gyártók közül, részesedésük egyszámjegyű százalékra olvadt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról