Szerző: Gálffy Csaba

2014. augusztus 28. 15:08

Személyes fiókokhoz is ad analitikát a Twitter

Az ellenőrzött (verified) és hirdetési fiókkal rendelkező felhasználókon kívül eddig más nem fért hozzá a Twitter analitikai adataihoz. A cég ezen most változtatott, ma reggeltől mindenki valós időben követheti, hogy üzenetei hány embert érnek el valójában és milyen interakciókat generálnak.

Bejelentette a Twitter Analytics általános elérhetőségét a cég. Az analitikai információkat összegyűjtő dashboard még júliusban indult, első körben azonban csak kiválasztott felhasználók,  illetve a hirdetési szolgáltatásokat használó cégek vehették igénybe. Mostantól azonban mindenki tetszése szerint elemezheti, hogy üzenetei milyen elérést kapnak és milyen interakciókat keltenek.

Grafikonok, mintázatok, elemzések

Az új vezérlőpultból követhetjük, hogy a tweetjeink egyenként hány megjelenést értek el más felhasználók Twitter-klienseiben, hány interakciót (retweetet, csillagozást, választ és átkattintást) kaptak. A tweetenkénti adatok mellett a felület aggregált idősoros adatokat is mutat, így a fiók teljesítményét kontextusba helyezhetjük, látható a növekedés-csökkenés. A dashboardról ugyanakkor hiányzik annak lehetősége, hogy a metrikák szerint az egyes üzeneteket rangsorolni lehessen, így némi munkába (és sok görgetésbe) kerül megtalálni a legsikeresebb tweeteket interakció vagy megjelenés szerint. A most indult szolgáltatás ráadásul a korábbi státuszokra nem is ad analitikát, így a történelmi adatok teljesen hiányoznak, a trendek kirajzolódásához szükség lesz egy kis időre.

Az adatok exportálhatóak is, így tetszés szerinti statisztikai szoftverrel továbbelemezhetjük azokat. Ezekben az adatokban egyébként az engagement-re vonatkozó adatok benne vannak visszamenőlegesen is, az elérésre vonatkozóak azonban hiányoznak. Ebből következtetni lehet arra is, hogy a Twitter szerveroldalon eddig egyáltalán nem követte az egyes üzenetek megjelenítéseit, az interakciókról azonban legalább 2013. október 1-ig rendelkezik információkkal.

Kétélű fegyver lehet

A Twitter lépése nagyon érdekes, a dashboard ugyanis kétélű fegyver lehet. Egyrészt a hatékonysági mintázatok elemzésével finomhangolható az üzenetek gyakorisága, hossza, időzítése, és ehhez végre valósidejű, legitim adatok állnak rendelkezésre, az aktív, tudatos felhasználók emiatt imádni fogják. A funkció nagyon hasznos lehet az olyan cégeknek vagy a Twittert komoly kommunikációs csatornaként (és önbrandingre) használó felhasználóknak is.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az érem másik oldala, hogy a megjelenésre vonatkozó adatok az esetek elsöprő többségében jóval alacsonyabbak annál, mint amire a mezei felhasználó számít. A Twitter ugyanis nem algoritmus alapján jeleníti meg az üzeneteket, hanem "ahogy jönnek", így egy-egy üzenet pillanatok alatt lepörög és még az aktív követőknek is csak egy töredékét éri el. Ha ehhez hozzávesszük, hogy egy átlagos felhasználót hány inaktív fiók követhet, akkor könnyen kijöhet, hogy még több száz követő esetén is jó arány a tucatnyi megjelenés - ami köszönőviszonyban az eddig mérvadónak tartott követőszámmal.

Az egyelőre nem világos, hogy a megjelenést a Twitter pontosan hogyan számolja, a szövegből azonban arra lehet következtetni, hogy kizárólag a cég saját felületein tudja követni az elérést, egyéb felületeken, külső fejlesztők appjaiban már nem. A pontos szöveg szerint az "impressions" azt mutatja, hogy hányszor látták a felhasználók a tweetet a Twitteren. Ilyen kitétel a válaszok, retweetek és csillagozások esetén nincs, vagyis azokat valószínűleg külső appból is felismeri a rendszer.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.